Podstawowy wariant Single Motor w odmianie Core stanowi wydatek 343 900 zł, Plus kosztuje 360 900 zł, a topowy Ultra – 395 900 zł. Najdroższe są odmiany Twin Motor (dopłata 22 tys. zł) i Twin Motor Performance (dopłata 45 tys. zł).
Szybciej i efektywniej
ES90 – elektryczny sedan Volvo jest pierwszym modelem marki, który otrzymał podwójną konfigurację NVIDIA DRIVE AGX Orin, czyniąc go najpotężniejszym samochodem pod względem mocy obliczeniowej – twierdzi producent. Komputer ultraszybko zarządza kluczowymi danymi z systemów i procesami pojazdu dzięki mocy obliczeniowej sięgającej około 508 bilionów operacji na sekundę i kontroluje takie funkcje jak nowoczesne systemy aktywnego bezpieczeństwa oparte na AI, czujniki czy efektywne zarządzanie baterią o pojemności 106 kWh. W aucie zastosowano technologię 800V, zapewniającą większy zasięg i szybsze ładowanie niż w jakimkolwiek innym elektrycznym Volvo – podkreśla producent.

ES90 można doładować do poziomu 300 km zasięgu w 10 minut na stacjach szybkiego ładowania 350 kW (warto przypomnieć, że największy model Volvo, czyli SUV EX90 może się ładować się maksymalnie z mocą 250 kW). Natomiast bateria naładowana w 100% daje możliwość przejechania do 700 km w cyklu mieszanym. Współczynnik oporu powietrza (Cd) wynosi 0,25 i jest najbardziej efektywny ze wszystkich samochodów Volvo, które kiedykolwiek wyprodukowano, co oznacza mniejsze zużycie energii i dłuższy zasięg – podkreśla producent.
Drugi flagowiec
– Volvo ES90 łączy nasze najbardziej zaawansowane technologie z wyjątkowym skandynawskim designem oraz komfortem, tworząc prawdziwy, samochód premium, zaprojektowany z myślą o podniesieniu jakości życia. ES90 dołącza do EX90 jako jeden z gamy naszych flagowych modeli, umacniając naszą pozycję lidera w branży samochodów, definiowanych przez oprogramowanie – powiedział przy okazji debiutu Jim Rowan, CEO Volvo Cars
Bagażnik ES90 pomieści 424 litry, a po złożeniu trzech tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 733 litrów. Przedni frunk ma pojemność 22 litrów. Rozstawowi osi ma 3,1 m. Dostępne są trzy systemy audio, z najwyższym modelem Bowers & Wilkins, który zawiera 25 głośników. Rozmieszczono je w całym wnętrzu, w tym w zagłówkach i na suficie.
Totalny monitoring i bezpieczeństwo
Nowa generacja infotainment zawiera wbudowany systemem Google, który oferuje usługi takie jak Google Maps, Google Assistant i aplikacje z Google Play. 14,5-calowy ekran centralny daje dostęp do nawigacji, rozrywki, klimatyzacji i wielu innych funkcji. Aby ułatwić parkowanie w ciasnych przestrzeniach, pojazd jest wyposażony w widok 3D wspierany przez kamerę 360°.

Auto posiada mocną klatkę bezpieczeństwa, nowoczesne systemy wstrząsowe oraz zoptymalizowane strefy deformacji. Aktywne systemy bezpieczeństwa korzystają z zaawansowanego zestawu czujników, w tym lidaru, pięciu radarów, siedmiu kamer i dwunastu czujników ultradźwiękowych, które umożliwiają zobaczenie przez samochód więcej niż zasięga ludzkie oko, pomagając unikać wypadków i niebezpieczeństw na drodze.

Volvo ES90 powstało na platformie SPA2 i podobnie jak wspomniany model EX90, opiera się na zestawie technologii Superset od Volvo Cars.