Home Pojazdy Osobowe Volvo ES90, czyli definiowanie przez oprogramowanie

Volvo Cars

ES90, czyli definiowanie przez oprogramowanie

Volvo Cars

ES90, czyli definiowanie przez oprogramowanie

ES90 można doładować do poziomu 300 km zasięgu w 10 minut na stacjach szybkiego ładowania 350 kW
Fot. Volvo Cars
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Volvo zaprezentowało właśnie model ES90. O aucie pisaliśmy pod koniec lutego ale dziś wiemy więcej.  Auto jest naszpikowane elektroniką, a to kosztuje. Ile? W topowej wersji Performance ok. 450 tys. zł. Podstawową odmianą Core można wyjechać z salonu za 344 tys. zł. Co w zamian? Na przykład technologia 800V,  akumulator o pojemności 106 kWh i 700 km zasięgu w trybie mieszanym (WLTP).

Podstawowy wariant Single Motor w odmianie Core stanowi wydatek 343 900 zł, Plus kosztuje 360 900 zł, a topowy Ultra – 395 900 zł. Najdroższe są odmiany Twin Motor (dopłata 22 tys. zł) i Twin Motor Performance (dopłata 45 tys. zł).

Szybciej i efektywniej

ES90 – elektryczny sedan Volvo jest pierwszym modelem marki, który otrzymał podwójną konfigurację NVIDIA DRIVE AGX Orin, czyniąc go najpotężniejszym samochodem pod względem mocy obliczeniowej – twierdzi producent. Komputer ultraszybko zarządza kluczowymi danymi z systemów i procesami pojazdu dzięki mocy obliczeniowej sięgającej około 508 bilionów operacji na sekundę i kontroluje takie funkcje jak nowoczesne systemy aktywnego bezpieczeństwa oparte na AI, czujniki czy efektywne zarządzanie baterią o pojemności 106 kWh. W aucie zastosowano technologię 800V, zapewniającą większy zasięg i szybsze ładowanie niż w jakimkolwiek innym elektrycznym Volvo – podkreśla producent.

Fot. Volvo Cars

ES90 można doładować do poziomu 300 km zasięgu w 10 minut na stacjach szybkiego ładowania 350 kW (warto przypomnieć, że największy model Volvo, czyli SUV EX90 może się ładować się maksymalnie z mocą 250 kW). Natomiast bateria naładowana w 100% daje możliwość przejechania do 700 km w cyklu mieszanym. Współczynnik oporu powietrza (Cd) wynosi 0,25 i jest najbardziej efektywny ze wszystkich samochodów Volvo, które kiedykolwiek wyprodukowano, co oznacza mniejsze zużycie energii i dłuższy zasięg – podkreśla producent.

Drugi flagowiec

Volvo ES90 łączy nasze najbardziej zaawansowane technologie z wyjątkowym skandynawskim designem oraz komfortem, tworząc prawdziwy, samochód premium, zaprojektowany z myślą o podniesieniu jakości życia. ES90 dołącza do EX90 jako jeden z gamy naszych flagowych modeli, umacniając naszą pozycję lidera w branży samochodów, definiowanych przez oprogramowanie – powiedział przy okazji debiutu Jim Rowan, CEO Volvo Cars

Bagażnik ES90 pomieści 424 litry, a po złożeniu trzech tylnych siedzeń pojemność bagażnika rośnie do 733 litrów. Przedni frunk ma pojemność 22 litrów. Rozstawowi osi ma 3,1 m. Dostępne są trzy systemy audio, z najwyższym modelem Bowers & Wilkins, który zawiera 25 głośników. Rozmieszczono je w całym wnętrzu, w tym w zagłówkach i na suficie.

Totalny monitoring i bezpieczeństwo

Nowa generacja infotainment zawiera wbudowany systemem Google, który oferuje usługi takie jak Google Maps, Google Assistant i aplikacje z Google Play. 14,5-calowy ekran centralny daje dostęp do nawigacji, rozrywki, klimatyzacji i wielu innych funkcji. Aby ułatwić parkowanie w ciasnych przestrzeniach, pojazd jest wyposażony w widok 3D wspierany przez kamerę 360°.

Fot. Volvo Cars

Auto posiada mocną klatkę bezpieczeństwa, nowoczesne systemy wstrząsowe oraz zoptymalizowane strefy deformacji. Aktywne systemy bezpieczeństwa korzystają z zaawansowanego zestawu czujników, w tym lidaru, pięciu radarów, siedmiu kamer i dwunastu czujników ultradźwiękowych, które umożliwiają zobaczenie przez samochód więcej niż zasięga ludzkie oko, pomagając unikać wypadków i niebezpieczeństw na drodze.

Fot. Volvo Cars

Volvo ES90 powstało na platformie SPA2 i podobnie jak wspomniany model EX90, opiera się na zestawie technologii Superset od Volvo Cars.

Źródło: Volvo Cars
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory