Wąskie gardło ograniczyło GLC
Jak podkreśla producent, na wolumeny wpłynęła zmiana modelu Klasy E oraz wąskie gardło w łańcuchu dostaw, które ograniczyło dostępność GLC. W tym samym okresie sprzedaż Mercedes-Maybach wzrosła o 26%. Transformacja Mercedes-Benz jest kontynuowana, a pojazdy hybrydowe i elektryczne stanowią obecnie 20% ogólnej sprzedaży, a sprzedaż samochodów elektrycznych na baterie (BEV) wzrosła w tym kwartale o 66%. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku sprzedaż samochodów osobowych Mercedes-Benz z napędem akumulatorowo-elektrycznym niemal się podwoiła (+97%), a sprzedaż pojazdów klasy Top-End wzrosła o 6%. Łączna sprzedaż w trzech kwartałach kończących się we wrześniu wyniosła 1 529 800 sztuk (+2%), co jest zgodne z całoroczną prognozą Mercedes-Benz Cars zakładającą utrzymanie sprzedaży na poziomie z poprzedniego roku.
– Klienci nadal chętnie nabywają nasze auta nawet w niestabilnym otoczeniu rynkowym, a pojazdy z najwyższej półki okazują się popularne również w segmencie całkowicie elektrycznym, zwłaszcza w przypadku SUV-a EQS – powiedziała Britta Seeger, Członek Zarządu Mercedes-Benz Group AG, odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars.
Milion zelektryfikowanych Mercedesów
Sprzedaż akumulatorowych pojazdów elektrycznych (BEV) Mercedes-Benz Cars osiągnęła w trzecim kwartale poziom 61 600 sztuk (+66%), do czego przyczyniły się modele EQA (+108%) i EQB (+96%), które pozostają silnymi sprzedawcami nawet przed modernizacją w połowie cyklu życia. Modele EQS i EQS SUV nadal są liderami w segmencie luksusowych samochodów elektrycznych, z 26 300 (+53%) sprzedanymi egzemplarzami od początku roku. Sprzedaż elektrycznego smarta osiągnęła 3 900 sztuk (+107%) w III kwartale. Uwzględniając hybrydy plug-in, sprzedaż pojazdów xEV w segmencie Mercedes-Benz Passenger Cars wzrosła w trzecim kwartale o 19% do 98 400 sztuk, co daje ponad 1 milion elektrycznych i hybrydowych pojazdów Mercedes-Benz na drogach.