Nissan Leaf (2021)
- Amortyzacja po 3 latach: 54,9%
- Specyfikacja:
- Moc: 147–214 KM
- Zasięg: 149–226 mil
- Cena wyjściowa: 32 765–45 065 USD
Nissan Leaf z 2021 roku miał sugerowaną cenę detaliczną od 32 765 do 45 065 USD. Po trzech latach stracił 54,9% swojej wartości, co oznacza spadek o około 15 433 USD. Chociaż model stracił więcej na wartości niż pozostałe samochody elektryczne z 2021 roku (np. kosztem modelu Ariya), to zdaniem topspeed.com – jest światełko w tunelu, ponieważ Leaf ponownie zyskuje na popularności.
Polestar 2 (2021)
- Amortyzacja po 3 latach: 48,5%
- Specyfikacja:
- Moc: 408 KM
- Zasięg: 233 mile
- Cena wyjściowa: 61 200–66 200 USD
Polestar 2 w 2021 roku kosztował od 61 200 do 66 200 dolarów. W ciągu pierwszych trzech lat stracił prawie połowę swojej wartości, dokładnie 48,5%, co przekłada się na 24 197 dolarów. Warto zauważyć, że większość nowych samochodów, zarówno elektrycznych, jak i nieelektrycznych, traci 20% swojej wartości w pierwszym roku użytkowania.
Chevrolet Bolt EV (2021)
- Amortyzacja po 3 latach: 45,2%
- Specyfikacja:
- Moc: 200 KM
- Zasięg: 259 mil
- Cena wyjściowa: 37 495–42 695 USD
Chevrolet Bolt EV może wydawać się dla niektórych drogi, ale w porównaniu do innych modeli na rynku, jego cena jest przystępna. Chevrolet wycenił Bolta EV z 2021 roku na 37 495–42 695 USD. Po trzech latach amortyzacja wynosi 45,2%, co oznacza spadek wartości o 16 038 USD.
BMW i3 (2021)
- Amortyzacja po 3 latach: 43,0%
- Specyfikacja:
- Moc: 170 KM
- Zasięg: 153 mile
- Cena wyjściowa: 45 445–52 495 USD
Mimo że BMW i3 z 2021 roku jest klasyfikowane jako samochód subkompaktowy lub supermini, niemiecka marka nie zdecydowała się na obniżenie jego ceny ze względu na rozmiar. BMW ustaliło cenę i3 na poziomie od 45 445 do 52 495 USD. W ciągu pierwszych trzech lat model i3 z 2021 roku stracił 43 procent swojej wartości, co oznacza spadek o 21 056 USD.
Tesla Model S (2021)
- Amortyzacja po 3 latach: 42,9%
- Specyfikacja:
- Moc: 670–1020 KM
- Zasięg: 334–405 mil
- Cena wyjściowa: 69 420–119 990 USD
W 2021 roku Tesla Model S była najmocniejszym samochodem elektrycznym na rynku, oferującym moc od 670 do 1020 koni mechanicznych. Dzięki wysokiej wydajności i dużemu zasięgowi, Tesla sprzedawała auto w wyższej cenie niż inne swoje modele. Sugerowana cena detaliczna S-ki z 2021 roku wynosiła od 69 420 do 119 990 USD. W ciągu trzech lat pojazd stracił na wartości 42,9%, co oznacza spadek wartości o 31 337 USD.
Hyundai Ioniq Electric (2021)
- Amortyzacja po 3 latach: 41,4%
- Specyfikacja:
- Moc: 134 KM
- Zasięg: 170 mil
- Cena wyjściowa: 34 250–39 820 USD
W ocenie portalu topspeed.com Ioniq Electric 2021 to model, który po debiucie był niedrogą opcją na rynku elektryków. Hyundai oferował go w cenie od 34 250 do 39 820 USD. Można się zatem spodziewać, że wycofane modele tracą dużo na wartości, ale tak nie jest. W przypadku Ioniqa Electric, z powodu dużej liczby wyprodukowanych aut, stracił on 41,4% swojej wartości i obecnie jest wart około 21 706 USD.
Mini SE (2021)
- Amortyzacja po 3 latach: 39,8%
- Specyfikacja:
- Moc: 181 KM
- Zasięg: 110 mil
- Cena wyjściowa: 30 750–37 750 USD
W 2021 roku Mini SE było najtańszym samochodem elektrycznym na amerykańskim rynku, z sugerowaną ceną detaliczną od 30 750 do 37 750 USD. Podczas gdy samochody elektryczne konkurencji (o większym zasięgu miały wyższą cenę), mniejszy zasięg Mini SE sprawił, że stał się on przystępną opcją w świecie pojazdów elektrycznych. Mini SE z 2021 roku traci 39,8% swojej wartości w ciągu trzech lat, co dodatkowo czyni go jedną z najtańszych opcji używanych elektryków.
Tesla Model 3 (2021)
- Amortyzacja po 3 latach: 39,1%
- Specyfikacja:
- Moc: 271–470 KM
- Zasięg: 263–353 mil
- Cena wyjściowa: 41 000–60 440 USD
Model 3, jako jeden z najpopularniejszych samochodów elektrycznych, zachowuje swoją wartość lepiej niż większość konkurencji. Podobnie jak inne modele Tesli, 3-ka z 2021 roku nie potrzebuje dobrej prasy, aby dobrze się sprzedawać – to dobry elektryk o ugruntowanej pozycji rynkowej, stąd drugie miejsce na podium. Auto straciło 39,1% swojej wartości, co oznacza spadek o 15 228 USD.
Porsche Taycan (2021)
- Amortyzacja po 3 latach: 38,6%
- Specyfikacja:
- Moc: do 750 KM
- Zasięg: 199–227 mil
- Cena wyjściowa: 81 250–185 000 USD
Chociaż Porsche Taycan 2021 lepiej trzyma wartość niż inne modele, to faktem jest, że jego cena jest wyższa niż większości aut na liście. Sugerowana cena detaliczna Taycana w 2021 roku wynosiła od 81 250 do 185 000 USD. Pomimo obniżek, Taycan 2021 stracił 38,6% swojej wartości w ciągu trzech lat. Dane niestety nie wyjaśniają, czy dotyczy to wszystkich wersji wyposażenia, ale najprawdopodobniej tylko wersji podstawowej, której wartość wyniosłaby aktualnie 49 114,86 USD. Podaż lepiej wyposażonych modeli była ograniczona, dlatego lepiej trzymałyby one wartość rezydualną.
OW