W porównaniu z rokiem 2021 Toyota zwiększyła liczbę wniosków zgłoszonych do U.S. Patent and Trademark Office o 303 pozycje. To sprawiło, że Toyota awansowała w ogólnym rankingu firm wszystkich branż na czwarte miejsce, najwyższe w dotychczasowej historii.
Spośród 3056 patentów, które firma zarejestrowała w 2022 roku, prawie połowa dotyczy technologii przyszłości, które ukształtują motoryzację w nadchodzących dekadach. 26% z nich to rozwiązania z dziedziny zelektryfikowanych pojazdów, baterii i materiałów, a 14% koncentruje się na automatyzacji i bezpieczeństwie.
– Toyota systematycznie zwiększa inwestycje w innowacje, aby przyspieszyć elektryfikację transportu. Nasi inżynierowie i naukowcy wciąż szukają nowych pomysłów, by Toyota mogła teraz i w przyszłości zapewnić ludziom jak najlepszą mobilność – powiedziała Sandra Phillips-Rogers, wiceprezes ds. zasobów korporacyjnych i dyrektor ds. prawnych Toyota Motor North America.
– Dla Toyoty innowacyjność to klucz do sukcesu, co widać w naszych corocznych wynikach w rankingach IPO. Przynosi to korzyści nie tylko Toyocie, ale całej branży motoryzacyjnej i całemu społeczeństwu. Zawsze jesteśmy otwarci na udostępnianie innym producentom części naszych patentów w formie licencji, aby mogli udoskonalać swoje produkty i szukać nowych zastosowań dla naszych technologii – skomentował Frederick Mau, doradca ds. własności intelektualnej i dyrektor ds. patentów Toyota Motor North America
Przykłady wniosków patentowych zgłoszonych przez Toyotę w ubiegłym roku pokazują, jak wieloma dziedzinami nauki i technologii naraz zajmują się zespoły badawczo-rozwojowe firmy. Wniosek „Optimizing Energy Transfer During EV Charging” dotyczy technologii, która pozwoli optymalnie zarządzać energią dostarczaną do poszczególnych samochodów elektrycznych z wielu źródeł, w tym tych rozmieszczonych wzdłuż trasy przejazdu, dzięki technologii blockchain. „Vehicle Control Based on Driver Engagement” zawiera opis systemów i metod opracowanych przez Toyota Collaborative Safety Research Center (CSRC) monitorujących stan kierowcy pod kątem jego aktualnej zdolności do bezpiecznego prowadzenia i manewrów. „Water System for a Fuel Cell Vehicle” to system wtórnego wykorzystania wody generowanej przez ogniwa paliwowe w samochodach wodorowych. W zależności od potrzeb, woda ta może być dostarczana do układu chłodniczego lub do innych systemów samochodu.
Globalne inwestycje Toyoty w badania i rozwój pochłaniają ponad milion dolarów na godzinę. Toyota należy do ścisłej czołówki największych innowatorów w branży motoryzacyjnej. Ośrodki R&D Toyoty w Azji, Ameryce i Europie prowadzą badania w dziedzinie bezemisyjnej, inteligentnej mobilności, technologii cyfrowych, robotyki i inteligentnych miast oraz nowych materiałów. Celem Toyoty jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 roku i jednoczesne zapewnienie całemu społeczeństwu swobody poruszania się.