Tylko klasyczne ładowanie
U18 powstał na platformie dedykowanej pojazdom elektrycznym. Wyposażony jest w baterię o pojemności 560 kWh umożliwiającą pokonanie ok. 400 km bądź 20 h działania napędu. Co jak podkreśla producent jest więcej niż wystarczające nawet na najdłuższych miejskich trasach. Yutong ładowany jest przez klasyczne złącze CCS. Producent nie przewiduje ładowania przez popularne na polskich zajezdniach ładowarki pantografowe, wskazując na mniejszą elastyczność i uniwersalność tego rozwiązania.
Lider europejskiego rynku
Po polskich drogach jeździ już ponad 1000 e-busów. Jest to jedna z największych flot autobusów elektrycznych w Unii Europejskiej. Yutong odpowiedzialny jest z kolei za zakontraktowanie i dostarczenie 113 pojazdów stanowiących ponad 10% krajowej floty.
Chiński producent coraz silniej zaznacza swoją pozycję na Starym Kontynencie. 430 spośród 4 152 zarejestrowanych w 2022 r. w Europie elektrycznych autobusów wyprodukowanych zostało przez przedstawiciela Państwa Środka. Yutong zdołał wyprzedzić europejskich konkurentów, stając się liderem rynku.
Każdy nowy autobus Yutong wyposażony jest w system zapobiegania pożarów. W konstrukcji baterii znajduje się azot, który w awaryjnych sytuacjach, po przekroczeniu określonej temperatury uwalniany jest wewnątrz baterii chłodząc ją oraz ograniczając dostęp tlenu.