W oczekiwaniu na lifting
Tesla Model Y to aktualnie najchętniej kupowany model tej marki w Polsce – i na świecie również. Czekamy na lifting tego auta – model o nazwie Juniper doczeka się zapewne nieco bardziej dynamicznej stylistyki, lepszego wyciszenia, nowych elementów wyposażenia i dopracowanej aerodynamiki. Jak na razie, nie podano jeszcze oficjalnej daty premiery odświeżonego modelu. Być może dostawy rozpoczną się w pierwszym kwartale 2025 roku. Nie oznacza to jednak, że w sprawie Modelu Y nic nowego się obecnie nie dzieje. W cennikach i konfiguratorach marki Tesla można zauważyć istotną nowość.
Więcej miejsc
Tesla Model Y to crossover mierzący 4751 mm. Dotychczas oferowano wyłącznie modele pięcioosobowe, teraz do oferty dołączyła także wersja z siedmioma miejscami.
„W porównaniu z 5-osobowym pojazdem Model Y, nowa konfiguracja kabiny obejmuje trzeci rząd siedzeń z dwoma siedzeniami skierowanymi do przodu, które można złożyć płasko, aby uzyskać więcej miejsca. Dostęp do trzeciego rzędu jest łatwy dzięki przyciskom znajdującym się na oparciach siedzeń w drugim rzędzie. Po naciśnięciu drugi rząd przesuwa się do przodu i składa, umożliwiając łatwe wsiadanie i wysiadanie. Dzięki ustawieniu pod tylną szybą, pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń mają zapewnioną wygodną przestrzeń nad głowami, a dwa gniazda USB-C pozwalają ładować urządzenia mobilne” – podaje Tesla w materiałach na temat tego samochodu.
Model Y w nowej odmianie oferuje do 2040 litrów przestrzeni ładunkowej. Za trzecim rzędem siedzeń – czyli w momencie, w którym przewozimy komplet pasażerów – mieści się kufer o pojemności 363 litrów. „Oznacza to, że nawet gdy w kabinie siedzi wygodnie aż 7 pasażerów, właściciele nadal mogą zmieścić 2 walizki w bagażniku i 2 duże torby w przednim bagażniku. A gdy trzeci rząd jest złożony na płasko, dostępne jest aż 753 litry, które z łatwością pomieści wózki, hulajnogi czy składane łóżka” – dodaje producent.
Tylko Long Range
Nowa wersja będzie – przynajmniej jak na razie – dostępna tylko w konfiguracji Long Range z napędem na cztery koła. Zasięg to 533 km według WLTP (565 km z 19-calowymi kołami). Moc: 340 KM.
Auto kosztuje od 235 990 zł. Dla przypomnienia – odmiana bazowa Modelu Y to wydatek od 204 990 zł. Ile kosztują konkurenci? Wśród siedmioosobowych SUV-ów na prąd można wymienić Mercedesa EQB. Mercedes EQB 250 kosztuje od 230 500 zł, Mercedes EQB 300 4Matic – od 246 100 zł, a Mercedes EQB 350 4Matic – od 258 900 zł. Trzeci rząd siedzeń wymaga dopłaty 4237 zł.
Volkswagen ID.Buzz w wersji siedmioosobowej kosztuje od 238 250 zł netto. Kia EV9 to wydatek od 323 900 zł – jest to jednak znacznie większy samochód. Model Y w wersji siedmioosobowej ma potencjał na zdobycie pozycji hitu sprzedaży – klienci mogą dojść do wniosku, że dopłata do trzeciego rzędu siedzeń nie jest duża, a dodatkowe miejsca zawsze mogą się przydać.
MA