Home Pojazdy Dostawcze Ford Elektryczny Transit z nowym akumulatorem i większym zasięgiem

Ford Pro

Elektryczny Transit z nowym akumulatorem i większym zasięgiem

Ford Pro

Elektryczny Transit z nowym akumulatorem i większym zasięgiem

Inżynierowie poprawili parametry ładowania E-Transita w każdej z wersji o rozszerzonym zasięgu.
Fot. Ford
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Ford Pro zaprezentował właśnie nową wersję E-Transita o rozszerzonym zasięgu. Nowy akumulator o pojemności 89 kWh pozwala zwiększyć zasięg dostawczaka o 28% – do 402 km – i zapewnia szybsze ładowanie prądem przemiennym i stałym. Producent oferuje 19 wersji modelu. Rezerwacje zostaną otwarte w tym roku, a dostawy do klientów spodziewane są w roku przyszłym.

Bez kilometrowego limitu

Wszystkie modele E-Transita z 2024 r. będą objęte wydłużonymi dwuletnimi, nieograniczonymi przebiegiem okresami międzyprzeglądowymi. Do gamy elektrycznych wersji E-Transita dodano również nową, objętą wsparciem producenta konwersję minibusa

Nowy model dysponuje akumulatorem o pojemności użytkowej 89 kWh, zapewniającym maksymalny zasięg do 402 km (plus 28%), a także szybsze ładowanie prądem przemiennym i stałym.  Jak zapowiada producent klienci skorzystają również z wydłużonych dwuletnich, nieograniczonych przebiegiem okresów serwisowych – dwukrotnie dłuższych w stosunku do obowiązującego obecnie rocznego okresu międzyprzeglądowego.

W integracji z cyfrowym środowiskiem

Model o zwiększonym zasięgu jest w pełni zintegrowany ze środowiskiem cyfrowym skomunikowanych z siecią aplikacji i rozwiązań Ford Pro w zakresie ładowania, które pozwolą klientom lepiej zarządzać energią, usprawnią serwisowanie oraz zminimalizują przestoje i koszty eksploatacji.

Wersja E-Transita o zwiększonym zasięgu jest kolejnym przykładem starań Forda Pro o to, by w Europie powstawały wydajne floty pojazdów z napędem elektrycznym – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro na Europę.

E-Transit o zwiększonym zasięgu został zaprojektowany z myślą o klientach, którzy prowadzą działalność w regionach wiejskich, w chłodniejszym klimacie lub na trasach wymagających jazdy po autostradzie. Jak twierdzi Ford układ napędowy będzie sprawdzał się w pojazdach poddanych konwersji, o zwiększonej masie i wyższym zapotrzebowaniu na moc. Klienci będą mogli zamówić nowy model w tym roku, a pierwsze dostawy spodziewane są w roku 2025.                                                                                                                       

Poprawione parametry ładowania

Pompa ciepła powietrze-woda z wtryskiem pary jest w tej wersji wyposażeniem standardowym, co pozwala skuteczniej ogrzewać kabinę w niskich temperaturach. System jest podobny do zastosowanego w modelu E-Transit Custom.

Maksymalna moc ładowania prądem przemiennym została zwiększona z 11 kW do 22 kW, co oznacza, że pełne naładowanie akumulatora z domowej instalacji w ciągu nocy zajmie mniej niż sześć godzin.  Zdolność szybkiego ładowania prądem stałym została zwiększona wraz z podniesieniem mocy ze 115 kW do 180 kW, dzięki czemu po 10‑minutowym ładowaniu można uzyskać do 116 km zasięgu, a doładowanie od 10 do 80% trwa około 28 minut.                                                                                           

Źródło: Ford
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory