Taycan zyskuje
W pierwszych trzech kwartałach znacząco wzrosły dostawy modelu Taycan – elektryczne Porsche przekazano 27 885 klientom, co oznacza wzrost o 11%.
–Taycan odnosi sukcesy od czasu wprowadzenia na rynek w 2019 r. W tym roku w porównaniu z ubiegłym spodziewamy się znacznego wzrostu sprzedaży – pomimo wyzwań w łańcuchu dostaw i zróżnicowanego rozwoju rynków pojazdów BEV zależnie od regionu świata – powiedziałDetlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu Porsche.
– Naszym strategicznym celem jest dostarczanie klientom ekskluzywnych, mocno zindywidualizowanych produktów. Obecnie, w czasach globalnej niepewności gospodarczej, nasza wysoce zbalansowana globalna struktura sprzedaży stanowi ogromną korzyść – dodał von Platen.
Niemcy i Amerykanie doceniają markę
W Europie w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy Porsche dostarczyło 51 742 samochody, co oznacza wzrost o 23%. Do osiągnięcia takiego wyniku przyczynił się również rodzimy rynek niemiecki, gdzie klienci odebrali 24 814 sportowych aut, o 19% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Dwucyfrowy wzrost odnotowano także w Ameryce Północnej. Liczba 64 487 dostarczonych pojazdów przekłada się na skok o 14%.
Chińczycy wzięli mniej
W Chinach od stycznia do września Porsche przekazało 60 748 samochodów, co oznacza spadek o 12%. Jak twierdzi producent, wynikał on głównie z utrzymującej się w tym regionie trudnej sytuacji gospodarczej. Na rynkach zamorskich i wschodzących klienci odebrali 40 931 aut, co stanowi wzrost o 23%.
911 sprzedażową lokomotywą
Seria modelowa 911 cieszyła się w III kw. się wśród klientów Porsche dużą popularnością. W tym czasie producent ze Stuttgartu dostarczył łącznie 38 789 egzemplarzy modelu, czyli o 27% więcej niż w tym samym czasie przed rokiem.
Mniejsza dostępność ograniczyła Cayenne
Nowy SUV Cayenne, którego światowa premiera odbyła się w kwietniu, znalazł ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 64 457 nabywców, o 3% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego. Producent tłumaczy spadek rozłożonym w czasie wprowadzaniem produktów w różnych regionach. Z globalnej perspektywy przejściowo doprowadziło to do mniejszej dostępności na rynkach z późniejszą datą rynkowej premiery. Swoje nowe Porsche Macan odebrało 68 354 klientów (+15%). W przypadku luksusowej limuzyny Panamera odnotowano 26 779 dostaw (+5%). Modele 718 Boxster i 718 Cayman znalazły 16 458 nabywców (+18%).
– Zarówno poziom globalnych dostaw, jak i popyt na modele naszej marki utrzymują się na wysokim poziomie. Dlatego pełni sił i wigoru przystępujemy do końcowego sprintu, by zakończyć ten rok. Jednocześnie pozostajemy uważni i konsekwentnie koncentrujemy się na wzroście, który jest skupiony na generowaniu wartości – podsumował Detlev von Platen.
Sprzedaż Porsche styczeń-wrzesień 2023r.