– Bezpieczeństwo jest kluczowym filarem podejścia marki CUPRA do rozwoju pojazdów, dostarczając samochody, które nie tylko spełniają potrzeby klientów, ale także stawiają ich dobro na pierwszym miejscu. Wynik modelu Tavascan po przejściu rygorystycznych testów Euro NCAP podkreśla ciężką pracę zespołu rozwojowego i gotowość marki do tworzenia możliwie najbezpieczniejszych pojazdów na rynku – powiedział dr Werner Tietz, Wiceprezes Wykonawczy ds. Badań i Rozwoju w CUPRA.
Systemy bezpieczeństwa
„Tavascan integruje szeroki zakres zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa, które zostały zaprojektowane w taki sposób, aby chronić zarówno pasażerów, jak i innych uczestników ruchu drogowego przed zagrożeniami“ – podkteśla CUPRA.
Zestaw systemów pokładowych obejmuje rozpoznawanie znaków drogowych, predykcyjny tempomat (ACC) z funkcją dostosowania prędkości jazdy do znaków drogowych i danych nawigacji, system monitorowania martwego pola Side Assist z funkcją wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego Exit Assist, system Lane Assist wraz z asystentem zmiany pasa ruchu po włączeniu kierunkowskazu, system wykrywania zmęczenia kierowcy i kamerę cofania. Model posiada także funkcję bezpieczeństwa czynnego, czyli Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania oraz ochrony pieszych i rowerzystów.
Aktywna maska
Samochód został zaprojektowany w taki sposób, aby zminimalizować wpływ na zewnętrznych uczestników ruchu drogowego poprzez wprowadzenie aktywnej maski. W przypadku nieuchronnej kolizji z niechronionym uczestnikiem ruchu drogowego, tylna część maski samochodu jest automatycznie podnoszona. Działanie to zwiększa odległość między maską a sztywnymi częściami, tworząc więcej przestrzeni na kontrolowane odkształcenie podczas uderzenia. Zapewnia to dodatkową amortyzację, dzięki czemu system pomaga zmniejszyć ewentualne obrażenia głowy.
Zaawansowane systemy bezpieczeństwa CUPRA Tavascan przełożyły się na wyniki w rygorystycznych testach Euro NCAP. Model uzyskał dobre oceny we wszystkich kategoriach: 89% w zakresie ochrony osób dorosłych, 86% w ochronie dzieci, 80% w ochronie niechronionych uczestników ruchu drogowego oraz 79% w kategorii systemów wspomagających bezpieczeństwo.