– Jeśli chodzi o osiągi i reakcję przepustnicy, samochody elektryczne są niesamowite. Prowadzenie ich to czysta przyjemność. Ich reakcja jest czymś, czego nie mamy w samochodach z silnikiem spalinowym – podkreślił Sébastien Loeb. Mistrz kierownicy widzi również wyraźną drogę do elektryfikacji w zakresie mobilności i uważa, że sporty motorowe powinny podążać za tą ewolucją.
Edukacja i popularyzacja elektromobilności
Extreme E jest połączeniem wyścigów bezemisyjnych samochodów terenowych, edukacji klimatycznej i działań, które mają przyspieszyć popularyzację pojazdów elektrycznych na rynku motoryzacyjnym. To kolejny krok na drodze do zmniejszenia emisji CO2 i osiągnięcia bardziej zrównoważonego stylu życia.
CUPRA (submarka Seata, który wchodzi w skład Grupy Volkswagen – przyp. red.), jest częścią Extreme E od samego początku – jako pierwsza marka motoryzacyjna ogłosiła swój udział w 2021 roku, łącząc siły z ABT Sportsline jako głównym partnerem zespołu. W tym roku w ramach Extreme E odbędą się jeszcze dwa wyścigi – 16-17 września w Stanach Zjednoczonych lub Amazonii (TBC X-Prix), oraz 2-3 grudnia w Antofagasta, Chile (Copper X-Prix).