Francuzi czemu trudno się dziwić chętnie kupują marki związane z rodzimym kapitałem. Dacia Spring znalazła się na drugim miejscu zestawienia najchętniej kupowanych we Francji aut elektrycznych za pierwsze półrocze 2023 roku. Na czwartym uplasował się Peugeot 208. Pierwszą pozycje okupuje Tesla Y.
Tesla Y pozycję lidera umocniła ponad trzykrotnym wzrostem sprzedaży rok do roku. Podium uzupełniły mające związek z francuskim kapitałem: Dacia Spring oraz Fiat 500.
Dacia będą filią francuskiego koncernu Renault znalazła ponad 15 tysięcy nabywców, Fiat ponad 12 tysięcy. Dopiero na czwartym miejscu, uplasował się Peugeot 208 z wynikiem 12.051 egzemplarzy. Na piątym miejscu zestawienia pojawia się Renault Mégane, które odnotowuje bardzo duży wzrost sprzedaży liczony rok do roku, lepszą dynamiką mogła pochwalić się tylko Tesla.
W zestawieniu TOP 15 pojawia się także Renault Zoe i Twingo, chociaż są to modele schodzące z rynku, ale nadal lubiane i kupowane przez klientów. Na miejscu dziesiątym mamy Peugeot 2008 z wynikiem 3.529 sztuk.
TOP 15 samochodów elektrycznych we Francji – I połowa 2023 r.
- Tesla Y – 17.741 egz., wzrost 350,7% r/r,
- Dacia Spring – 15.083 egz., wzrost 63,9% r/r,
- Fiat 500 – 12.395 egz., wzrost 38,9% r/r,
- Peugeot 208 – 12.051 egz., wzrost 24,1% r/r,
- Renault Mégane – 9.488 egz., wzrost 239% r/r,
- Tesla 3 – 8.624 egz., wzrost 10,5% r/r,
- MG4 – 7.573 egz., nowość
- Renault Zoe – 3.897 egz., spadek 52% r/r,
- Renault Twingo – 3.689 egz., spadek 52,6% r/r,
- Peugeot 2008 – 3.529 egz., wzrost 3,9% r/r,
- Hyundai Kona – 3.099 egz., wzrost 1,4% r/r,
- Mini Hatch – 2.919 egz., wzrost 12,3% r/r,
- Volkswagen ID 3 – 2.647 egz., wzrost 162,9% r/r,
- Kia Niro – 2.435 egz., wzrost 6,8% r/r,
- Opel Corsa 2.318 egz., wzrost 68,8% r/r,