Lexus twierdzi, że jego oferta w Europie będzie oparta na bateryjnych samochodach elektrycznych już w 2030 roku, a na całym świecie do 2035 roku. Aby osiągnąć ten cel, producent wprowadzi na rynek zupełnie nową modułową architekturę, zastosuje najnowocześniejsze technologie produkcji i całkowicie zmieni oprogramowanie pojazdu, wprowadzając nowy system operacyjny.
Dwukrotnie większy zasięg
Samochody elektryczne Lexusa nowej generacji będą bardziej przestronne dzięki zmniejszeniu wymiarów i masy wszystkich komponentów układu napędowego. Zyskają także lepsze właściwości jezdne za sprawą napędów elektrycznych nowej generacji oraz udoskonalonego układu jezdnego Lexus Driving Signature. Technologie napędowe Lexusa mogą zwiększyć zasięg aut elektrycznych nowej generacji nawet dwukrotnie w porównaniu z modelami dostępnymi obecnie. Będzie to możliwe m.in. za sprawą nowych pryzmatycznych baterii litowo-jonowych
Obydwa koncepty są wyposażone w inteligentny cyfrowy kokpit nowej generacji, który zapewnia szybki, intuicyjny dostęp do najważniejszych funkcji. Nowy system operacyjny Arene OS z elastycznym interfejsem pozwoli na bieżąco aktualizować aplikacje i funkcje, w tym systemy bezpieczeństwa czynnego i multimedia.
Specyfikacja koncepcyjnego sedana Lexus LF-ZC
Długość | 4 750 mm |
Szerokość | 1 880 mm |
Wysokość | 1 390 mm |
Rozstaw osi | 2 890 mm |
Współczynnik oporu powietrza Cx | poniżej 0,2 (docelowo) |
Specyfikacja koncepcyjnego SUV-a Lexus LF-ZL
Długość | 5 300 mm |
Szerokość | 2 200 mm |
Wysokość | 1 700 mm |
Rozstaw osi | 3 350 mm |