Home Pojazdy Osobowe Lexus Elektryczny model UX z większą baterią i zasięgiem

Ulepszony Lexus

Elektryczny model UX z większą baterią i zasięgiem

Ulepszony Lexus

Elektryczny model UX z większą baterią i zasięgiem

Producent deklaruje, że czas ładowania auta do 80% baterii z wykorzystaniem złącza DC wynosi 80 min. przy natężeniu 125A
Fot. Lexus
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Submarka Toyoty, czyli Lexus zaprezentował model UX 300e w nowej odsłonie. Nowa bateria, pozwala na przejechanie 450 km (WLTP), czyli o ok. 40% więcej niż w dotychczasowym modelu. Dostrojono też m.in. pracę układu zawieszenia oraz układu kierowniczego, a także dopracowano konstrukcję nadwozia. Miejski crossover oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: Pure (262 900 zł), Business (272 900zł), oraz Prestige (292 900 zł). Najdroższa jest wersja Omotenashi, którą producent wycenił na niemal 318 tys. zł.

Z większym zasięgiem

Lexus UX 300e z roku modelowego 2023 otrzymał większą baterię litowo-jonową o pojemności 72,8 kWh, która zastąpiła baterię o pojemności 54,3 kWh. Auto ma kompaktowy silnik elektryczny, który napędza przednie koła, a także odzyskuje energię podczas toczenia i hamowania. Jego moc wynosi 150 kW (204 KM), a maksymalny moment obrotowy to 300 Nm, co pozwala na płynne przyspieszane. Zasięg auta jak podkreśla producent wzrósł nawet o 40%. Wersje z kołami o średnicy 17 cali mogą pokonać do 450 km w cyklu mieszanym zgodnie z normą WLTP, a w przypadku samochodów z 18-calowymi felgami zasięg wynosi do 440 km.

Czas ładowania do 80% baterii z wykorzystaniem złącza DC wynosi 80 minut przy natężeniu 125A. W przypadku ładowania prądem stałym o natężeniu 32A uzupełnienie 100% energii zajmie 9 godzin i 30 minut. Standardem jest gwarancja na 8 lat lub 160 tys. km (w zależności co nastąpi wcześniej), która obejmuje spadek pojemności baterii poniżej 70%.

Spory bagażnik

Lexus UX 300e powstał na lekkiej i sztywnej platformie GA-C. Samochód ma nisko położony środek ciężkości za sprawą optymalnego umiejscowienia baterii, a także wykorzystania aluminium do pokrycia drzwi, błotników i maski oraz materiałów kompozytowych w klapie bagażnika. Średnica zawracania auta to 10,4 m, a rozstaw osi wynosi 2460 mm. Dzięki nisko umieszczonej baterii, auto ma największy bagażnik w całej gamie modelu – 367 l.

Poprawiony układ jezdny

Model zyskał nowe ustawienia zawieszenia, usztywnione amortyzatory oraz dopracowany układu wspomagania kierownicy. Dzięki większej liczbie spawów zwiększyła się sztywność karoserii.

Przy pomocy Lexus Drive Mode Select można wybrać tryb jazdy. W ustawieniu Normal samochód ma najlepszy stosunek mocy do zasięgu. W trybie ECO system skupia się na jak najmniejszym zużyciu energii m.in. poprzez inne ustawienia pracy układu klimatyzacji czy spokojniejszą reakcję na pedał przyspieszenia. Tryb Sport pozwala wykorzystać pełną moc auta. Przy pomocy łopatek za kierownicą można wybrać jeden z czterech poziomów rekuperacji, co może pomóc nie tylko lepiej odzyskiwać energię, ale także poprawia prowadzenie na śliskich drogach o niskiej przyczepności.

Nowe multimedia

Samochód, który można już zamawiać w standardzie będzie wyposażony w nowy system multimedialny Lexus Link lub Lexus Link Pro, który zdaniem producenta pracuje szybciej, jest bardziej intuicyjny, funkcjonalny i dostosowany do potrzeb kierowcy. W zależności od wersji ekran dotykowy ma teraz 8 lub 12,3 cala i został umieszczony 143 mm bliżej kierowcy, dzięki czemu jego obsługa jest łatwiejsza. Przeprojektowano też konsolę środkową – w miejscu touchpada umieszczono m.in. przyciski do obsługi podgrzewania foteli. Auto wyposażono w jeden port USB-A w konsoli centralnej oraz dwa porty USB-C, a także podświetlaną półkę na telefon.

Elementem nowego systemu multimedialnego jest asystent głosowy Lexus Concierge wywoływany komendą „Hey Lexus”. Przy pomocy instrukcji głosowych można wykonywać połączenia telefoniczne, sterować systemem audio i klimatyzacją czy przeszukiwać internet. Samochód łączy się bezprzewodowo ze smartfonem przy pomocy Apple CarPlay® oraz przewodowo za pośrednictwem Android Auto™, a przy pomocy aplikacji Lexus Link można sterować zdalnie wybranymi funkcjami auta, w tym otwieraniem i zamykaniem drzwi, a także systemem klimatyzacji, by schłodzić lub ogrzać wnętrze przed podróżą.

Standardem w UX-ie 300e jest nawigacja w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym i korkach. Samochód ma łączność z Internetem. Auto z 12,3-calowym ekranem ma wbudowany moduł nawigacji, który w razie przerwania łączności internetowej, będzie nadal pokazywał trasę, korzystając z pobranych wcześniej danych.

W kierunku bezpieczeństwa

Elektryczny samochód wyposażono w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + 2.5 z systemem wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z asystentem skrętu na skrzyżowaniu (ITA), który pomaga w bezpiecznym wykonaniu manewru, a także z funkcją wspomagania kierownicy w razie ryzyka zderzenia (Emergency Steering Assist), która pomaga ominąć przeszkodę bez opuszczania swojego pasa ruchu. Aktywny tempomat zyskał funkcję redukcji prędkości w zakręcie, by dostosować prędkość do optymalnego toru jazdy. Model może być wyposażony w wyświetlacz HUD na przedniej szybie, kamerę cofania z widokiem 360 stopni dookoła samochodu, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu wraz z funkcją samoczynnego hamowania (RCTAB) czy układ monitorujący martwe pole w lusterkach (BSM).

Źródło: Lexus
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory