W USA samochód jest dostępny od 2022 roku. Ma 6,29 metra długości, nieco ponad dwa metry szerokości i dwa metry wysokości. Wyposażony jest w akumulator o wydajności użytkowej 98 kWh i dwa napędy elektryczne o łącznej mocy 337 kW. Zasięg WLTP wynosi 429 kilometrów. Producenci F-150 Lightning będą starali się przekonać szwajcarskich klientów, że ich auto przydatne jest nie tylko w miastach, ale także na trudnych drogach Alp. Forda F-150 Lightning można zamówić od listopada. Kosztuje 127 000 franków szwajcarskich (około 587 000 złotych).
Tymczasem w USA Ford zmniejszył produkcję F-150 Lightning i produkuje auto już „tylko na dwie, a nie na trzy zmiany”. Z drugiej strony przed kilkoma dniami firma poinformowała, że wprowadza do gamy modelu F‑150 Lightning nową wersję F‑150 Lightning Flash, która otrzymuje większość zaawansowanych, preferowanych przez klientów rozwiązań w ofercie wycenionej poniżej 70 000 USD (292 000 zł).
– F‑150 Lightning Flash stanowi efekt bezpośredniej współpracy z naszymi klientami i ich opinii. Pick-up łączy w sobie wiele zaawansowanych funkcji, które klienci uwielbiają w naszych modelach elektrycznych, a jednocześnie jest oferowany w bardziej przystępnej cenie. Lightning Flash dysponuje zasięgiem 320 mil (515 km), szacowanym przez Agencję Ochrony Środowiska, co jest kolejnym przykładem szybkości, z jaką dostosowujemy się do rozwoju branży pojazdów elektrycznych – powiedziała Marin Gjaja, dyrektor operacyjna Ford Model e.
Ford stawia na elektryczność i w zeszłym roku ogłosił, że od 2030 r. będzie oferował wyłącznie w pełni elektryczne samochody osobowe, a od 2035 r. w pełni elektryczne pojazdy użytkowe. Co więcej, Ford dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla w Europie w zakresie obiektów, logistyki i bezpośrednich dostawców do 2035 roku. Firma zainwestuje 50 miliardów dolarów na całym świecie do 2026 roku, aby osiągnąć docelowe tempo eksploatacji ponad 2 milionów pojazdów w pełni elektrycznych do końca tego roku.