Dwa warianty elektrycznej limuzyny
BMW i5 będzie wyposażone w napęd BMW eDrive piątej generacji i pojawi się na rynku w dwóch wariantach. Najwyższym modelem będzie BMW i5 M60 xDrive (zużycie energii w cyklu mieszanym: 20,6–18,2 kWh/100 km), które łączy silnik o mocy 601 KM (przy włączonej funkcji M Launch Control lub M Sport Boost). Dwie jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą elektryczny napęd na wszystkie koła. Systemowy moment obrotowy wynosi do 820 Nm, dzięki czemu BMW i5 M60 xDrive przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,8 s, a jego prędkość maksymalną elektronicznie ograniczono do 230 km/h.
Dodatkowo dostępne będzie również BMW i5 eDrive40 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 19,5–1 5,9 kWh/100 km). Jego silnik elektryczny napędza tylne koła i generuje maksymalną moc 250 kW (340 KM) oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. BMW i5 eDrive40 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,0 s i rozwija prędkość maksymalną 193 km/h.
Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony w podłodze i dostarcza 81,2 kWh energii użytkowej. Zasięgi wynoszą 455–516 km w BMW i5 M60 xDrive oraz 477–582 km w BMW i5 eDrive40 (WLTP). Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg nawet o 25 procent poprzez ograniczenie mocy i prędkości oraz wyłączenie funkcji komfortowych.
Ładowanie z innowacyjnymi rozwiązaniami
Combined Charging Unit (CCU) w BMW i5 umożliwia ładowanie prądem przemiennym o mocy do 11 kW w standardzie i opcjonalnie do 22 kW. Prądem stałym można ładować z mocą do 205 kW, co pozwala zwiększyć stan naładowania akumulatora w BMW i5 z 10 do 80 procent w ciągu około 30 minut. Nowa usługa Connected Home Charging jest oferowana zarówno dla BMW i5, jak i modeli hybrydowych plug-in. W pełni elektryczne modele serii 5 będą również pierwszymi pojazdami marki przystosowanymi do korzystania z funkcji Plug & Charge. Umożliwia to automatyczne uwierzytelnianie pojazdu na kompatybilnych publicznych stacjach ładowania bez użycia aplikacji lub karty ładowania. Unikalną funkcją jest opcja Multi Contract, która pozwala klientom na cyfrowe przypisanie do pojazdu nawet pięciu indywidualnych umów na energię napędową z obsługą Plug & Charge od różnych dostawców.
Piątka urosła Długość nowej „piątki” w porównaniu z dotychczasowym modelem wzrosła o 97 mm do 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 36 mm do 1515 mm. Rozstaw osi został zwiększony o 20 mm do 2995 mm. to pierwszy model marki oferujący w standardzie w pełni wegańskie wnętrze, obejmujące obicie foteli, deski rozdzielczej i boczków drzwi, a także po raz pierwszy kierownicy. Skóropodobna tapicerka z Veganzy dostępna jest z opcjonalnie. W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowego BMW serii 5 ma znacznie mniej przycisków i elementów obsługi.