Producent przypomina, że C3 jest najpopularniejszym modelem marki i stanowi 29% wolumenu sprzedaży Citroëna w Europie. W 2022 roku model C3 zdobył 11% całego europejskiego rynku samochodów z segmentu B. Nowy ë-C3 jest pierwszym w 100% elektrycznym przedstawicielem segmentu B oferowanym w regionie przez europejskiego producenta na tym poziomie cenowym, który został zaprojektowany w Europie, w studiu Citroëna w zakładzie Stellantis Automotive Design Network w Velizy-Villacoublay pod Paryżem, i będzie produkowany w zakładzie produkcyjnym Stellantis Trnava na Słowacji. Citroën ë-C3 pojawi się w polskich salonach dealerskich w drugim kwartale 2024 roku. Dla nabywców samochodów elektrycznych zainteresowanych tańszą wersją producent z Francji przygotuje w 2025 roku wersję o zasięgu 200 km i ceną 19 900 euro.
Dwie wersje ë-C3
YOU – wyposażenie standardowe, obejmuje m.in. reflektory LED, zawieszenie Citroën Advanced Comfort, Active Safety Brake (system hamowania awaryjnego), nowy wyświetlacz head-up Citroëna, system informacyjno-rozrywkowy My Citroen Play ze stacją dokującą na smartfona, elektrycznie sterowane lusterka boczne, automatyczne oświetlenie, czujnik parkowania z tyłu, tylny spojler, tempomat, klimatyzację manualną i 6 poduszek powietrznych. Cena? Od 110 650 zł.
Z kolei w najlepiej wyposażonej w gamie serii „Max”, której cena w Polsce zaczyna się od 132 100 zł, dostępne są dodatkowo 17-calowe diamentowane obręcze ze stopów lekkich, dwukolorowe nadwozie z kontrastującym dachem, ozdobne relingi dachowe, przednie i tylne osłony podwozia, kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala z funkcją wyświetlania ekranu smartfona, fotele Citroën Advanced Comfort, automatyczne wycieraczki, elektrycznie składane i podgrzewane lusterka boczne, kierownica obszyta skórą, drugi rząd siedzeń składany w proporcji 60/40 oraz regulacja fotela kierowcy, tylne światła full LED, przyciemniane szyby z tyłu, fotele z materiału TEP, automatyczna klimatyzacja, nawigacja 3D, bezprzewodowe ładowanie, kamera cofania, elektrochromatyczne lusterko wsteczne i elektrycznie sterowane tylne szyby.