Porsche

Elektryczny Macan GTS dołączył do oferty. Start od 480 tys. złotych

Maksymalna moc ładowania Macana GTS wynosi 270 kW
Źródło zdjęcia: Porsche

– Do gamy w pełni elektrycznego SUV-a Porsche dołączył Macan GTS – piąta odmiana modelu
– Mocy nie zabraknie. W trybie overboost kierowca ma do dyspozycji 571 KM
– Na osiągnięcie 100 km/h GTS potrzebuje 3,8 sekundy
– Pierwsze egzemplarze powinny trafić do klientów na początku 2026 roku

Macan GTS – najnowszy wariant

Po raz pierwszy skrótowiec, czyli GTS otrzymał teraz w pełni elektryczny Macan. Najnowszy wariant w gamie kompaktowego SUV-a oferuje osiągi godne sportowca. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,8 sekundy, uzyskanie 200 km/h trwa 13,3 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.

Niemal 1000 Nm

Podobnie jak Macan Turbo, nowy Macan GTS ma najmocniejszy silnik elektryczny tylnej osi dostępny w tej linii modelowej. Jednostka ma średnicę 230 milimetrów, aktywną długość 210 mm i jest wyposażona w 900-amperowy falownik z węglikiem krzemu (SiC).

Zespół napędowy Porsche Macan GTS generuje moc 380 kW (516 KM), która w trybie overboost – dzięki funkcji Launch Control – wzrasta do 420 kW (571 KM), oraz 955 Nm momentu obrotowego. Tak jak w przypadku Porsche Macan Turbo przekładnia o przełożeniu 9,0:1 została specjalnie zaprojektowana, aby przenosić ogromny moment obrotowy wariantów o najwyższy osiągach.

Prawie 600 km zasięgu

Macan GTS oferuje do 586 kilometrów zasięgu w cyklu mieszanym WLTP. Wysokonapięciowy akumulator o pojemności 100 kWh można naładować od 10 do 80% w 21 minut, a maksymalna moc ładowania wynosi 270 kW. Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać w cenie od 480 000 zł.

Pakiet Sport Chrono z rozszerzeniem

Standardowo montowany pakiet Sport Chrono został rozszerzony o tryb torowy znany z już z linii Taycan, który przygotowuje samochód do szczególnie dynamicznej jazdy. Tryb ten zwiększa poziom chłodzenia akumulatora, minimalizując straty mocy spowodowane jego nagrzewaniem, co przekłada się na zauważalną poprawę osiągów przy stałym obciążeniu.

Blokada i zawieszenie pneumatyczne w konfiguracji

Oprócz napędu na wszystkie koła producent standardowo oferuje układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). To elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego, umieszczona bezpośrednio za tylnym silnikiem, która poprawia przyczepność i zwinność prowadzenia, pomagając uzyskać rozkład masy z przewagą tylnej osi w stosunku 48:52.

Inżynierowie ze Stuttgartu udoskonalili też sportowe zawieszenie pneumatyczne z regulacją wysokości i systemem Porsche Active Suspension Management (PASM). Zmniejszenie prześwitu o 10 mm oraz specyficzne dla tego wariantu zestrojenie amortyzatorów i stabilizatorów zapewniają wyjątkową zwinność oraz precyzję pokonywania zakrętów, które można dodatkowo zwiększyć dzięki opcjonalnej skrętnej tylnej osi – podkreśla producent.. Maksymalną masę przyczepy zwiększono do 2500 kilogramów.

PM

REKLAMA