„Przedsiębiorca Inchcape JLR Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Jaguar I-Pace, wyprodukowanych w latach 2019-2020 w Wielkiej Brytanii, w akumulatorach wysokiego napięcia wyprodukowanych między 1 marca a 31 maja 2018 r., gdy poziom naładowania akumulatora jest wyższy niż ok. 85%, może dojść do przeciążenia termicznego, skutkującego pożarem” – poinformował dzisiaj na swojej stronie UOKiK.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 15 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wszystkich pojazdów sprzedanych na rynku polskim zostali poinformowani o ogłoszonej kampanii.
Jednocześnie producent rekomenduje podjęcie następujących środków ostrożności w celu ochrony przed podwyższonym ryzykiem: ładowanie pojazdów maksymalnie do 75% stanu naładowania akumulatora, parkowanie z dala od zabudowań oraz ładowanie na zewnątrz budynków.
Warto przypomnieć, że to już kolejne tego typu ostrzeżenie przekazane m. in. za pośrednictwem UOKiK. W czerwcu ubiegłego roku pojawiło się ogłoszenie ostrzegające że „w samochodach marki Jaguar I-Pace, wyprodukowanych w latach 2019-2024 w Wielkiej Brytanii, może dojść do przeciążenia termicznego, które może objawiać się dymem lub ogniem pod pojazdem w miejscu akumulatora trakcyjnego wysokiego napięcia. W tamtym czasie na rynku polskim kampanią naprawczą objęte były 252 pojazdy.
Z kolei w październiku 2023 r. ostrzegano o tym, że w samochodach marki Jaguar I-Pace, wyprodukowanych w latach 2020-2023 w Wielkiej Brytanii, może dojść do awarii podgrzewacza płynu chłodzącego (HVCH), objawiającej się brakiem ogrzewania kabiny pasażerskiej oraz przedniej szyby, co może powodować ograniczoną widoczność, a w konsekwencji ograniczyć pole widzenia kierowcy i zwiększyć ryzyko wypadku.
RaWa