Mocny flagowiec
W ofercie znajduje się również flagowy model serii, ID. Buzz GTX o mocy 250 kW (340 KM) oraz napędem na cztery koła w standardzie i zdolnością holowania nawet ciężkich przyczep. ID. Buzz GTX można skonfigurować z normalnym lub długim rozstawem osi. W wersji z normalnym rozstawem osi ID. Buzz GTX jest zasilany akumulatorem o pojemności 79 kWh. Z kolei wersja z długim rozstawem osi jest wyposażona w większy akumulator o pojemności 86 kWh.
Większy zasięg, krótsze ładowanie
Dzięki akumulatorowi o pojemności 86 kWh, maksymalny zasięg nowego ID. Buzz Pro z długim rozstawem osi w zależności od wyposażenia wynosi od 453 do 487 km (cykl WLTP) (ID. Buzz Pro z normalnym rozstawem osi i akumulatorem 79 kWh: 423 do 461 km). Jak informuje producent zasięgi WLTP dla ID. Buzz GTX będą opublikowane w najbliższym czasie. Wszystkie wersje ID. Buzz – zarówno z akumulatorem o pojemności 79 kWh, jak i z akumulatorem 86 kWh, można naładować od 10 do 80% w mniej niż 30 minut. Auto można ładować prądem stałym (DC) o mocy ładowania do 185 kW (poprzednio do 170 kW). W wersji z akumulatorem 86 kWh możliwe jest ładowanie z mocą 200 kW – podkreśla producent.
Siedem foteli
Nowe wersje ID. Buzz z dłuższym rozstawem osi (LWB: 3239 mm) mają długość całkowitą 4962 mm. W porównaniu z wersjami z normalnym rozstawem osi (NWB: 2989 mm) oznacza to wzrost o 250 mm. Dodatkowa długość zapewnia miejsce dla siedmiu foteli (dwóch z przodu, trzech w 2. rzędzie siedzeń, dwóch w 3. rzędzie siedzeń (2/3/2)), jeszcze więcej przestrzeni bagażowej i pozwala na montaż większego akumulatora o pojemności 86 kWh.
Przy pięciu osobach na pokładzie maksymalna pojemność bagażnika wynosi 1340 litrów (załadowany do górnej krawędzi oparć tylnych siedzeń). Natomiast przy siedmiu osobach, pojemność bagażnika wynosi 306 litrów. Po złożeniu oparć wszystkich pięciu siedzeń w drugim i trzecim rzędzie, pojemność bagażnika wzrasta do imponujących 2469 litrów. Ponadto ID. Buzz z normalnym rozstawem osi może być teraz skonfigurowany jako 6-miejscowy (2/2/2). Do tej pory był dostępny tylko jako 5-miejscowy (2/3).
Z aktualizacją oprogramowania
Nowe wersje ID. Buzz otrzymały aktualizację sprzętu i oprogramowania. Nowością na pokładzie jest zupełnie nowa generacja systemów infotainment (w standardzie) z intuicyjną nawigacją po menu i bardzo dużą mocą obliczeniową. Ekran dotykowy systemu ma teraz przekątną 12,9 cala zamiast 12,0 cala (33 cm zamiast 30 cm). Nowością jest także podświetlany pasek dotykowy do regulacji temperatury i głośności. Nowy asystent głosowy IDA jest obsługiwany za pomocą naturalnych poleceń głosowych. Umożliwia on nie tylko sterowanie wieloma funkcjami pojazdu, ale także udziela odpowiedzi na pytania z zakresu wiedzy ogólnej, korzystając z połączenia online z bazami danych, takimi jak Wikipedia.
Asystent głosowy IDA posiada dodatkowo integrację z ChatGPT (AI/sztuczna inteligencja). Kolejną nowością jest aplikacja Wellness wykorzystująca wstępnie skonfigurowane programy do dostosowywania różnych funkcji pojazdu w celu poprawy samopoczucia podczas jazdy lub podczas ładowania. Dodatkowo, ID. Buzz można teraz zamówić z wyświetlaczem danych na szybie head-up display. Pojawiły się również nowe systemy wspomagające, w tym Park Assist Pro z funkcją zdalnego parkowania za pomocą smartfona. Kolejną nowością jest system ostrzegania o wysiadaniu, który po otwarciu drzwi ostrzega przed pojazdami silnikowymi i rowerami zbliżającymi się od tyłu.