W E-308 i E-308 SW montowany jest całkowicie nowy silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm. Silnik uzupełnia obecną ofertę napędów hybrydowych typu plug-in o mocy 180 KM/132 kW i 225 KM/162 kW.
Konstrukcją nowej generacji jest też akumulator trakcyjny. Jest to akumulator wysokonapięciowy o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej) charakteryzujący się zmienionym składem chemicznym: 80% niklu, 10% manganu i 10% kobaltu. Generuje napięcie 400 V i zapewnia ponad 400 km zasięgu zgodnie z protokołem WLTP (w trakcie homologacji).
Kluczowa efektywność
Jak podkreśla producent dla konstruktorów E-308 i E-308 SW jedną z kluczowych kwestii była efektywność energetyczna, która na skutek połączonych intensywnych prac nad silnikiem, akumulatorem trakcyjnym, aerodynamiką (optymalizacja kształtów przodu i podwozia), optymalizacją masy (platforma EMP2) i zmniejszaniem oporów tarcia (opony klasy A) przełożyła się na zużycie energii w tych modelach, która wynosi 12,7 kWh na 100 km. Kierowca ma możliwość wyboru trybu jazdy (ECO, NORMAL i SPORT). Dzięki trybowi „BRAKE” kierowca może zwiększyć siłę hamowania po zwolnieniu pedału gazu, aby zoptymalizować odzyskiwanie energii.
Dostępna w standardzie pokładowa ładowarka prądu trójfazowego dysponuje mocą 11 kW. Gniazdo ładowania jest dostosowane do wszystkich typów terminali ładowania. W przypadku korzystania z terminala prądu stałego o mocy 100 kW, naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności zajmuje mniej niż 25 minut.