Xpeng G6 to kolejny model z coraz szerszego portfolio chińskich firm, który chce zamieszać na europejskim rynku. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych „chińczyków”, jednym z głównych atutów G6 ma być jego cena. A ta jest niższa niż konkurencyjnego modelu Tesli Y, który jest dostępny od 45 990 euro (dla wersji z napędem na tylne koła, z mniejszą baterią).
Tymczasem chiński producent poinformował, że G6 ma rozstaw osi 2,89 m, długość 4,75 metra, szerokość 1,92 metra i wysokość 1,65 metra. Model jest więc prawie taki sam jak Tesla Model Y, która jest tylko o 2,5 centymetra niższa. Jak donosi portal electrive.com, w Niderlandach Xpenga można kupić już od 42 990 euro. Czyli o 3 000 taniej niż Teslę Y.
XPeng G6 w Niderlandach jest dostępny jeszcze w dwóch wersjach – Long-Range Rear-wheel drive – kosztuje tam minimum 49 990 euro, podczas gdy najdroższa wersja z napędem na wszystkie koła jest wyceniana na 52 990 euro.
W Norwegii auto można kupić już za równowartość niespełna 35 000 euro. W Danii G6 jest dostępny od 45 600 euro, a w Szwecji G6 można kupić za około 45 500 euro. Różnice cen wynikają głównie z opodatkowania obowiązującego w danym kraju.
Czas ładowania auta z DC od 10 do 80 % to 20 minut. Trzyfazowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW jest zainstalowana do ładowania AC. Zasięg WLTP dla poszczególnych modeli oscyluje od 435 km do 570 km. Prędkość maksymalna to 200 km/h. Przyspieszenie w zależności od wersji od 4,1 do 6,9 do „setki”. Standardowym kolorem dla Xpeng G6 jest Arctic White. G6 jest wyposażony w 20-calowe aluminiowe koła.
G6 jest piątym modelem w ofercie producenta i trzecim oferowany w Europie. Elektryczny SUV jest pierwszym modelem Xpeng opartym na nowej 800-woltowej platformie SEPA 2.0, którą firma zaprezentowała tuż przed Auto China 2024. Auto ma standardowy napęd na tylne koła, ale można go również kupić z napędem na wszystkie koła, jako opcja.
RaWa