Home Rynek Europa Elektryczny G6 wjechał do Europy

Xpeng

Elektryczny G6 wjechał do Europy

Xpeng

Elektryczny G6 wjechał do Europy

Chińscy producenci chcą przyciągnąć klientów ceną. Czy to wystarczy, by zawojować europejski rynek?
Fot. Xpeng
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Chiński producent samochodów elektrycznych Xpeng ogłosił, że przyjmuje już zamówienia na swój trzeci model w Europie. Elektryczny SUV G6 jest na razie dostępny w Niderlandach, Norwegii, Danii i Szwecji. Co ciekawe auto jest tam tańsze niż konkurencyjna Tesla Model Y.

Xpeng G6 to kolejny model z coraz szerszego portfolio chińskich firm, który chce zamieszać na europejskim rynku. Podobnie jak ma to miejsce w przypadku innych „chińczyków”, jednym z głównych atutów G6 ma być jego cena. A ta jest niższa niż konkurencyjnego modelu Tesli Y, który jest dostępny od 45 990 euro (dla wersji z napędem na tylne koła, z mniejszą baterią).

Tymczasem chiński producent poinformował, że G6 ma rozstaw osi 2,89 m, długość 4,75 metra, szerokość 1,92 metra i wysokość 1,65 metra. Model jest więc prawie taki sam jak Tesla Model Y, która jest tylko o 2,5 centymetra niższa. Jak donosi portal electrive.com, w Niderlandach Xpenga można kupić już od 42 990 euro. Czyli o 3 000 taniej niż Teslę Y.

XPeng G6 w Niderlandach jest dostępny jeszcze w dwóch wersjach – Long-Range Rear-wheel drive – kosztuje tam minimum 49 990 euro, podczas gdy najdroższa wersja z napędem na wszystkie koła jest wyceniana na 52 990 euro.

W Norwegii auto można kupić już za równowartość niespełna 35 000 euro. W Danii G6 jest dostępny od 45 600 euro, a w Szwecji G6 można kupić za około 45 500 euro. Różnice cen wynikają głównie z opodatkowania obowiązującego w danym kraju.

Czas ładowania auta z DC od 10 do 80 % to 20 minut. Trzyfazowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW jest zainstalowana do ładowania AC. Zasięg WLTP dla poszczególnych modeli oscyluje od 435 km do 570 km. Prędkość maksymalna to 200 km/h. Przyspieszenie w zależności od wersji od 4,1 do 6,9 do „setki”.  Standardowym kolorem dla Xpeng G6 jest Arctic White. G6 jest wyposażony w 20-calowe aluminiowe koła.

G6 jest piątym modelem w ofercie producenta i trzecim oferowany w Europie. Elektryczny SUV jest pierwszym modelem Xpeng opartym na nowej 800-woltowej platformie SEPA 2.0, którą firma zaprezentowała tuż przed Auto China 2024. Auto ma standardowy napęd na tylne koła, ale można go również kupić z napędem na wszystkie koła, jako opcja.

RaWa

Źródło: electrive.com, Xpeng
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory