- 100 tys. modelu znalazło klientów jeden rok
- Model na niektórych rynkach wyprzedził… Teslę
- Elektryk w Europie był w III kwartałach, drugim najlepiej sprzedającym się autem
- W październiku Niemcy właśnie ten model wybierali najczęściej
- W czym tkwi sukces? W dość przystępnej cenie i atrakcyjnej formie finansowania
Elektryczny Elroq podbija rynek
100 000 aut w rok: tyle egzemplarzy modelu Elroq wyprodukowała Skoda. Marka jest z tego dumna i podkreśla, że to sukces. Trzeba przyznać, że faktycznie Elroq „pasuje” europejskim klientom.

Skoda przed Teslą
Według danych Dataforce, w październiku Elroq był liderem europejskiego rynku EV, z wynikiem 11 461 rejestracji, przebijając m.in. Renault 5 E-Tech i propozycje marki Volkswagen, a Tesla Model Y spadł dopiero na miejsce ósme. W trzech kwartałach 2025 r, Elroq zajął w Europie miejsce drugie. Wygrywał jednak już m.in. z Teslą i liderował także w kwietniu i lipcu.

Rynek niemiecki, największy w regionie, potwierdza tę tendencję: w październiku Elroq uzyskał 3320 rejestracji i był numerem jeden na tamtejszej liście bestsellerów BEV.
Nie tylko Elroq
Na wynik marki pracuje także drugi (a tak naprawdę pierwszy, bo z dłuższym stażem rynkowym) elektryk, czyli Enyaq. W pięć lat po debiucie nadal znajduje się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych BEV-ów w Europie.
W zestawieniach za trzy kwartały 2025 roku zajmował szóste miejsce, utrzymując solidny wolumen. Większy i bardziej rodzinny Enyaq, dostępny także w wersji Coupe z bardziej dynamiczną stylistyką, wraz z Elrogiem tworzą udany, rynkowy duet. Enyaq na początku 2025 roku został zmodernizowany, stylistycznie i technologicznie.

Globalnie marka notuje wzrosty. W pierwszych trzech kwartałach 2025 roku Škoda dostarczyła niemal 120 tysięcy elektryków, co oznacza znaczący skok względem poprzedniego roku i potwierdza rosnący udział segmentu BEV w jej globalnej sprzedaży.
Lokomotywa marki
Na kilku rynkach europejskich Elroq stał się wręcz lokomotywą całej marki. Jest najczęściej wybieranym elektrykiem w Czechach, Danii i na Słowacji. W Austrii, Niderlandach i Szwajcarii model znajduje się w ścisłej czołówce rejestracji EV, pojawiając się też w Top 10 ogólnej sprzedaży (np. w Austrii w październiku zajęła miejsce 8.).
W Polsce też można zauważyć, że Elroq „robi karierę”. Po 10 miesiącach 2025 roku zarejestrowano 948 Elroqów, co dało mu 7. miejsce wśród najczęściej wybieranych samochodów elektrycznych w kraju oraz ponad 3% udziału w segmencie BEV.
Finansowanie na nowych zasadach
Przypomnijmy: auto jest obecnie dostępne z nowymi warunkami finansowania. W nowej formule finansowania Elroq 50 dostępny jest w programie Najem All Inclusive, obejmującym serwis, ubezpieczenie oraz pełne wsparcie eksploatacyjne. Rata to 750 zł brutto miesięcznie (limit 10 000 km rocznie i opłata wstępna 36 900 z – można ją pokryć z programu „NaszEauto”, dopóki są tam jeszcze środki).
W takiej odmianie model korzysta z baterii o pojemności 52 kWh netto, co przekłada się na realny zasięg rzędu 300–330 km w codziennych warunkach. Moc silnika to 170 KM, moment obrotowy wynosi 310 Nm, a napęd przekazywany jest na oś tylną. Cena za gotówkę wynosi od 149 900 zł (bez uwzględniania dopłaty).
Elektryczna ofensywa
Skoda ma w planach dalszą ofensywę w segmencie elektrycznym. Nowy, tańszy model miejski o nazwie Epiq, oparty o platformę na której powstaną także VW ID.2 oraz Cupra Raval, ma kosztować ok. 100 000 zł. Może stać się jeszcze bardziej popularny niż Elroq.

PMA
