Home Rynek Polska Elektryczny e-Deliver 5 w marcu zadebiutuje na polskim rynku

Maxus

Elektryczny e-Deliver 5 w marcu zadebiutuje na polskim rynku

Maxus

Elektryczny e-Deliver 5 w marcu zadebiutuje na polskim rynku

Model został zaprojektowany od podstaw jako elektryczny
Fot. Maxus
Przeczytasz w 3 min
Przeczytasz w 3 min

Maxus – chiński producent dostawczych i osobowych vanów, pick-upów oraz suv-ów z Grupy SAIC wprowadza na polski rynek model e-Deliver 5. Pierwsze egzemplarze mają trafić do salonów jeszcze w marcu. Zasięg auta wynosi 489 km (WLTP). Cena? Od 155 900 zł.

Maxus, który jest własnością chińskiego SAIC obecny jest na polskim rynku od 2022 r. Marka chwali się, że dysponuje dziś najszerszą gamą modeli aut dostawczych w Europie. Wraz z debiutem e-Deliver 5 kompletuje portfolio linii e-Deliver, która przy objętościach przestrzeni ładunkowej od 4,8 do 20 m³ jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie potrzeby transportowe zarówno drobnych, jak i największych biznesów – podkreśla producent.

Zielona logistyka stanowi przyszłość europejskiego, a w tym i polskiego biznesu. Nowy model e-Deliver 5, który oferuje wszystkie zalety elektrycznych samochodów dostawczych i unika tradycyjnie utożsamianych z nimi kompromisów, jest najlepszym dowodem na to, że produkty Maxusa pomagają polskim przedsiębiorcom odpowiadać na wyzwania tej transformacji w sposób dopasowany do ich potrzeb i realiów – powiedział Yaroslav Gural, Country Manager Maxus Polska.

Największa ładowność w klasie

e-Deliver 5 uzupełnia kompleksową gamę Maxusa w segmencie elektrycznych vanów pomiędzy obecnymi już na polskim rynku e-Deliver 3 a e-Deliver 7. Mierzy do 5250 mm długości, 1874 mm szerokości i do 1960 mm wysokości. Gama wariantów zabudowy oferuje przestrzenie ładunkowe o pojemności 6,6 lub 7,7 m³.

Model został zaprojektowany od podstaw jako elektryczny, przez co architektura napędu w żaden sposób nie ogranicza ładowności funkcjonalności przestrzeni ładunkowej. Jej szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1250 mm, co gwarantuje wygodny przewóz europalet i innych dużych ładunków. Drzwi przesuwne z obydwu stron dają możliwość łatwego załadunku i rozładunku niezależnie od warunków. Tylne drzwi otwierają się pod kątem 180 stopni. Niezależnie od niego w kabinie pasażerskiej znajdują się trzy miejsca siedzące w standardzie.

Parametry

Ładowność dostawczaka wynosi 1,2 tony. Auto wyposażone w silnik o mocy 163 KM może ciągnąć przyczepy o masie do 1,5 tony. Akumulator o pojemności 64 kWh e-Deliver 5 oferuje zasięg do 489 km w cyklu miejskim i 335 km jazdy w cyklu mieszanym (WLTP). Moc ładowania 70 kW pozwala na uzupełnienie energii do 80% akumulatora w 45 minut. Samochód objęty jest gwarancją na 5 lat lub 100 tys. km. Na akumulator trakcyjny producent daje wydłużoną ochroną na 8 lat lub 200 tys. km.

Debiut w marcu

Tak kompletnie wyposażony van średniej wielkości z elektrycznym napędem debiutuje na polskim rynku z promocyjną ceną 155 900 zł netto (nie uwzględniając dopłat z programów rządowych), co stanowi wartość nieodbiegającą od oferty samochodów dostawczych tej wielkości z napędami spalinowymi. Konkurencyjność e-Deliver 5 dodatkowo wzmacniają korzystne narzędzia finansowania samochodów przygotowane wspólnie z Santander Consumer Bank. Więcej informacji na ich temat dostępnych jest w salonach marki Maxus, gdzie pierwsze egzemplarze nowego Maxusa e-Deliver 5 dotrą już przed końcem marca br.

Po drodze z VW i GM

Marka Maxus wchodzi w skład SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation), jednego z najstarszych (rok założenia 1955) i największych producentów pojazdów użytkowych na świecie i największego producenta samochodów notowanego na chińskiej giełdzie. W 2024 r. grupa SAIC Motor wyprodukowała ponad 4 miliony pojazdów zróżnicowanego typu. Do koncernu należą również między innymi: popularna marka MG oraz marka luksusowych samochodów elektrycznych IM. W ramach joint ventures SAIC Motor współtworzy i produkuje modele razem z koncernami Volkswagen i General Motors.

Fot. Maxus

Źródło: Maxus
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory