Maxus, który jest własnością chińskiego SAIC obecny jest na polskim rynku od 2022 r. Marka chwali się, że dysponuje dziś najszerszą gamą modeli aut dostawczych w Europie. Wraz z debiutem e-Deliver 5 kompletuje portfolio linii e-Deliver, która przy objętościach przestrzeni ładunkowej od 4,8 do 20 m³ jest w stanie odpowiedzieć na wszystkie potrzeby transportowe zarówno drobnych, jak i największych biznesów – podkreśla producent.
– Zielona logistyka stanowi przyszłość europejskiego, a w tym i polskiego biznesu. Nowy model e-Deliver 5, który oferuje wszystkie zalety elektrycznych samochodów dostawczych i unika tradycyjnie utożsamianych z nimi kompromisów, jest najlepszym dowodem na to, że produkty Maxusa pomagają polskim przedsiębiorcom odpowiadać na wyzwania tej transformacji w sposób dopasowany do ich potrzeb i realiów – powiedział Yaroslav Gural, Country Manager Maxus Polska.
Największa ładowność w klasie
e-Deliver 5 uzupełnia kompleksową gamę Maxusa w segmencie elektrycznych vanów pomiędzy obecnymi już na polskim rynku e-Deliver 3 a e-Deliver 7. Mierzy do 5250 mm długości, 1874 mm szerokości i do 1960 mm wysokości. Gama wariantów zabudowy oferuje przestrzenie ładunkowe o pojemności 6,6 lub 7,7 m³.
Model został zaprojektowany od podstaw jako elektryczny, przez co architektura napędu w żaden sposób nie ogranicza ładowności funkcjonalności przestrzeni ładunkowej. Jej szerokość pomiędzy nadkolami wynosi 1250 mm, co gwarantuje wygodny przewóz europalet i innych dużych ładunków. Drzwi przesuwne z obydwu stron dają możliwość łatwego załadunku i rozładunku niezależnie od warunków. Tylne drzwi otwierają się pod kątem 180 stopni. Niezależnie od niego w kabinie pasażerskiej znajdują się trzy miejsca siedzące w standardzie.

Parametry
Ładowność dostawczaka wynosi 1,2 tony. Auto wyposażone w silnik o mocy 163 KM może ciągnąć przyczepy o masie do 1,5 tony. Akumulator o pojemności 64 kWh e-Deliver 5 oferuje zasięg do 489 km w cyklu miejskim i 335 km jazdy w cyklu mieszanym (WLTP). Moc ładowania 70 kW pozwala na uzupełnienie energii do 80% akumulatora w 45 minut. Samochód objęty jest gwarancją na 5 lat lub 100 tys. km. Na akumulator trakcyjny producent daje wydłużoną ochroną na 8 lat lub 200 tys. km.
Debiut w marcu
Tak kompletnie wyposażony van średniej wielkości z elektrycznym napędem debiutuje na polskim rynku z promocyjną ceną 155 900 zł netto (nie uwzględniając dopłat z programów rządowych), co stanowi wartość nieodbiegającą od oferty samochodów dostawczych tej wielkości z napędami spalinowymi. Konkurencyjność e-Deliver 5 dodatkowo wzmacniają korzystne narzędzia finansowania samochodów przygotowane wspólnie z Santander Consumer Bank. Więcej informacji na ich temat dostępnych jest w salonach marki Maxus, gdzie pierwsze egzemplarze nowego Maxusa e-Deliver 5 dotrą już przed końcem marca br.

Po drodze z VW i GM
Marka Maxus wchodzi w skład SAIC Motor (Shanghai Automotive Industry Corporation), jednego z najstarszych (rok założenia 1955) i największych producentów pojazdów użytkowych na świecie i największego producenta samochodów notowanego na chińskiej giełdzie. W 2024 r. grupa SAIC Motor wyprodukowała ponad 4 miliony pojazdów zróżnicowanego typu. Do koncernu należą również między innymi: popularna marka MG oraz marka luksusowych samochodów elektrycznych IM. W ramach joint ventures SAIC Motor współtworzy i produkuje modele razem z koncernami Volkswagen i General Motors.
Fot. Maxus