BYD, ogłosił wejście na rynek europejski z nowym, całkowicie elektrycznym modelem Dolphin. Ten hatchback z segmentu C łączy charakterystyczną estetykę z wszechstronnością i bogatym wyposażeniem standardowym, a także technologią EV firmy BYD. Chińczycy, którzy przekonali się jak w Europie ważne są względy bezpieczeństwa zachwalają model, jako „uosobienie bezpiecznej, wydajnej i przyjaznej dla środowiska motoryzacji”. Sprzedaż rozpocznie się latem 2023 r., a dostawy w całej Europie rozpoczną się w czwartym kwartale 2023 r.
– W BYD jesteśmy przekonani, że innowacyjne auta elektryczne powinny być dostępne dla każdego. Dlatego zadbaliśmy o to, aby Dolphin był nie tylko inteligentny i zaawansowany technologicznie, ale także atrakcyjny cenowo – powiedział Michael Shu, dyrektor generalny i dyrektor zarządzający BYD Europe and International Cooperation Division.
Auto będzie dostępne w czterech wersjach. Podstawowa wersja Active łączy w sobie silnik o mocy 70 kW i akumulator LFP o pojemności 44,9 kWh. Wersja Boost wykorzystuje ten sam akumulator, ale oferuje 130 kW mocy. Ponadto warianty Comfort i Design są wyposażone w silnik o mocy 150 kW i akumulator LFP o pojemności 60,4 kWh. BYD początkowo będzie oferował tylko modele z większą baterią w Europie. Warianty Active i Boost będą oferowane od nowego roku.
BYD podaje zasięg w cyklu WLTP od 310 do 427 kilometrów, w zależności od wersji. Wszystkie one są wyposażone w “wysokowydajną zintegrowaną pompę ciepła”. Jeśli chodzi o ładowanie, większe akumulatory mogą być ładowane do 11 kW (AC) i 88 kW (DC). Przy ładowarce DC ładowanie akumulatora od 30 do 80% zajmuje około pół godziny. Mniejsze warianty mogą być ładowane mocą 7 kW (AC) i 60 kW (DC). W tym drugim przypadku napełnienie baterii od 28 do 80% zajmuje 30 minut.
Dolphin ma długość 4,29 m 1,77 m szerokości i 1,57 m wysokości – przy rozstawie osi 2,77 m. Bagażnik o pojemności 345 litrów można rozbudować do 1 310 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń.