Technologia Blade Battery i parametry techniczne
BYD EYT 2.0 wykorzystuje technologię Blade Battery, która znana jest z trwałości oraz zwiększonego poziomu bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP) technologii w akumulatorach – zwraca uwagę producent w materiałach prasowych. Bateria o pojemności 216,7 kWh zapewnia ciągnikowi do 16 godzin pracy na jednym ładowaniu. Co istotne, ciągnik może być ładowany prądem stałym (DC) o mocy do 130 kW, co umożliwia uzupełnianie energii od 20% do 80% w ciągu godziny, a tym samym użytkowanie w intensywnych cyklach roboczych. Maksymalna moc silnika wynosi 260 kW, a dzięki dwubiegowej skrzyni AMT, pojazd zapewnia płynność pracy oraz prowadzenia.
Wytrzymałość i zdolność do pracy z dużymi obciążeniami
Ciągnik BYD EYT 2.0 jest zdolny do holowania ładunków o masie do 64 800 kg, a całkowita dopuszczalna masa pojazdu wynosi 75 ton. Zastosowanie sztywnej, wytrzymałej ramy oraz zintegrowanego systemu piątego koła, podnoszącego się na wysokość do 850 mm, zapewnia sprawne łączenie i odłączanie przyczep, co jest kluczowe w portach i centrach logistycznych.
Funkcjonalność i ergonomia
Projekt ciągnika został dostosowany do europejskich warunków użytkowania, z naciskiem na łatwość obsługi i komfort operatora. Kabina pojazdu ma wysokość 1,9 metra, co pozwala na swobodne poruszanie się w środku. Fotele są regulowane i ogrzewane, a kabina wyposażona jest w klimatyzację, co poprawia warunki pracy. Dodatkowy komfort zapewnia izolacja akustyczna i zawieszenie pneumatyczne – poziom hałasu oraz wibracji został ograniczony – czytamy w komunikacie prasowym BYD.
Systemy wspomagania jazdy i bezpieczeństwo
BYD EYT 2.0 jest wyposażony w szereg systemów wspomagania jazdy, takich jak kontrola trakcji (ESC), elektroniczny układ hamulcowy (EBS), a także system kontroli momentu obrotowego, który zapobiega uślizgowi kół. Dzięki tym funkcjom, pojazd porusza się stabilnie nawet na śliskich nawierzchniach i w trudnych warunkach pogodowych.
Ciągnik posiada również system monitorowania ciśnienia w oponach oraz szereg czujników, które pomagają w bezpiecznym manewrowaniu, szczególnie w ciasnych przestrzeniach roboczych. W razie potrzeby tylne przesuwne drzwi mogą pełnić funkcję wyjścia awaryjnego.
Przystosowanie do różnych warunków klimatycznych
BYD EYT 2.0 jest zaprojektowany tak, aby funkcjonować w szerokim zakresie temperatur, od -20°C do 50°C, co pozwala na jego eksploatację w odmiennych warunkach klimatycznych, zarówno w Europie Północnej, jak i Południowej. Producent przewiduje, że pojazd będzie pracował przez co najmniej 10 lat, a zatem jest to konstrukcja zaprojektowana jako długoterminowe narzędzie pracy.
OW