Home Pojazdy Osobowe BYD Elektryczny ciągnik nowej generacji wjeżdża do Europy

BYD

Elektryczny ciągnik nowej generacji wjeżdża do Europy

BYD

Elektryczny ciągnik nowej generacji wjeżdża do Europy

Ciągnik może być ładowany prądem stałym (DC) o mocy do 130 kW
Fot. BYD
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Podczas targów IAA Transportation 2024 BYD, chiński producent pojazdów elektrycznych, zaprezentował nową wersję ciągnika elektrycznego EYT 2.0. Model, zaprojektowany z myślą o rynku europejskim, ma na celu poprawę wydajności operacyjnej w portach, terminalach logistycznych i centrach dystrybucji, które stopniowo przechodzą na bardziej ekologiczne rozwiązania transportowe.

Technologia Blade Battery i parametry techniczne

BYD EYT 2.0 wykorzystuje technologię Blade Battery, która znana jest z trwałości oraz zwiększonego poziomu bezpieczeństwa dzięki zastosowaniu litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP) technologii w akumulatorach – zwraca uwagę producent w materiałach prasowych. Bateria o pojemności 216,7 kWh zapewnia ciągnikowi do 16 godzin pracy na jednym ładowaniu. Co istotne, ciągnik może być ładowany prądem stałym (DC) o mocy do 130 kW, co umożliwia uzupełnianie energii od 20% do 80% w ciągu godziny, a tym samym użytkowanie w intensywnych cyklach roboczych. Maksymalna moc silnika wynosi 260 kW, a dzięki dwubiegowej skrzyni AMT, pojazd zapewnia płynność pracy oraz prowadzenia.

Wytrzymałość i zdolność do pracy z dużymi obciążeniami

Ciągnik BYD EYT 2.0 jest zdolny do holowania ładunków o masie do 64 800 kg, a całkowita dopuszczalna masa pojazdu wynosi 75 ton. Zastosowanie sztywnej, wytrzymałej ramy oraz zintegrowanego systemu piątego koła, podnoszącego się na wysokość do 850 mm, zapewnia sprawne łączenie i odłączanie przyczep, co jest kluczowe w portach i centrach logistycznych.

Funkcjonalność i ergonomia

Projekt ciągnika został dostosowany do europejskich warunków użytkowania, z naciskiem na łatwość obsługi i komfort operatora. Kabina pojazdu ma wysokość 1,9 metra, co pozwala na swobodne poruszanie się w środku. Fotele są regulowane i ogrzewane, a kabina wyposażona jest w klimatyzację, co poprawia warunki pracy. Dodatkowy komfort zapewnia izolacja akustyczna i zawieszenie pneumatyczne – poziom hałasu oraz wibracji został ograniczony – czytamy w komunikacie prasowym BYD.

Systemy wspomagania jazdy i bezpieczeństwo

BYD EYT 2.0 jest wyposażony w szereg systemów wspomagania jazdy, takich jak kontrola trakcji (ESC), elektroniczny układ hamulcowy (EBS), a także system kontroli momentu obrotowego, który zapobiega uślizgowi kół. Dzięki tym funkcjom, pojazd porusza się stabilnie nawet na śliskich nawierzchniach i w trudnych warunkach pogodowych.

Ciągnik posiada również system monitorowania ciśnienia w oponach oraz szereg czujników, które pomagają w bezpiecznym manewrowaniu, szczególnie w ciasnych przestrzeniach roboczych. W razie potrzeby tylne przesuwne drzwi mogą pełnić funkcję wyjścia awaryjnego.

Przystosowanie do różnych warunków klimatycznych

BYD EYT 2.0 jest zaprojektowany tak, aby funkcjonować w szerokim zakresie temperatur, od -20°C do 50°C, co pozwala na jego eksploatację w odmiennych warunkach klimatycznych, zarówno w Europie Północnej, jak i Południowej. Producent przewiduje, że pojazd będzie pracował przez co najmniej 10 lat, a zatem jest to konstrukcja zaprojektowana jako długoterminowe narzędzie pracy.

OW

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory