Miliony testowych kilometrów
Po fazie rozwoju i testowania cyfrowego, a także po pierwszych jazdach testowych w Centrum Rozwoju w Weissach, pierwsze zakamuflowane prototypy elektrycznego Cayenne opuściły już fabrykę Porsche. – Rozpoczęły się testy w świecie rzeczywistym, a to jeden z najważniejszych kamieni milowych procesu rozwoju – powiedział Michael Schetzle, wiceprezes ds. Produktu Line Cayenne. Do daty premiery prototypy przejadą kilka milionów przekątnych kilometrów na całym świecie w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych. – W ten sposób zapewniamy trwałość i niezawodność sprzętu, oprogramowania i wszystkich funkcji samochodu zgodnie z naszymi wysokimi standardami jakości – dodał Schetzle.
Czwarta generacja wyznaczy standardy
– W połowie dekady czwarta generacja wyznaczy standardy w tym segmencie jako elektryczny SUV. Jednocześnie do następnej dekady nasi klienci nadal będą mogli wybierać spośród szerokiej gamy modeli hybrydowych i spalinowych. Trzecia generacja Cayenne zostanie dodatkowo ulepszona i będzie nadal oferowana wraz z czwartą, w pełni elektryczną generacją – powiedział Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche AG.
Jak podkreśla producent, obecna generacja Cayenne, będzie dalej rozwijana dzięki dużym inwestycjom w technologię. Projektanci będą koncentrować się między innymi na układach napędowych, w szczególności na poprawie wydajności jednostki V8 opracowanej przez Porsche i zbudowanej w fabryce silników Zuffenhausen.
Elektromobilność w zależności od zapotrzebowania
Porsche jest mocno zaangażowane w elektromobilność. – Nasza strategia produktowa może umożliwić nam dostarczenie ponad 80 procent naszych nowych samochodów w pełni zelektryfikowanych w 2030 roku w zależności od zapotrzebowania naszych klientów i rozwoju elektromobilności w regionach świata – dodał Blume. Jako całkowicie przebudowany i przeprojektowany model, czwarta generacja Cayenne ma na celu znaczne wsparcie rozwoju elektromobilności w Porsche – zaznacza niemiecki koncern.
Na platformie PPE
Elektryczny SUV opiera się na kompleksowym dalszym rozwoju Premium Platform Electric (PPE) o architekturze 800-woltowej. – Architektura pozwala nam zintegrować najnowszą technologię w dziedzinie systemów wysokiego napięcia, układu napędowego i podwozia. Zamierzamy wykorzystać potencjał elektryfikacji, aby przenieść Cayenne na zupełnie nowy poziom na wiele sposobów na przykład w zakresie jazdy – powiedział Michael Steiner, członek zarządu Porsche ds. Badań i Rozwoju w Porsche AG. Cele rozwoju obejmują również wysoką wydajność i stabilne ładowanie oraz wysoki poziom komfortu i codzienną użyteczność.
PM