Home Pojazdy Osobowe Porsche Elektryczny Cayenne rozpoczął testy w świecie rzeczywistym

Porsche

Elektryczny Cayenne rozpoczął testy w świecie rzeczywistym

Porsche

Elektryczny Cayenne rozpoczął testy w świecie rzeczywistym

Model Cayenne jest sprzedażowym hitem Porsche od ponad 20 lat.
Fot. Porsche
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Czwarta generacja Porsche Cayenne będzie w pełni elektryczna. Wymagający program testowy dla pierwszych zakamuflowanych prototypów jest już w toku – poinformował producent. Do 2030 roku SUV będzie oferowany z trzema wariantami napędowymi – elektrycznym, hybrydowym oraz spalinowym. Bezemisyjny Cayenne ma być produkowany w fabryce w Bratysławie. Na rynku model powinien pojawić się w okolicach 2026/2027 roku.

Miliony testowych kilometrów

Po fazie rozwoju i testowania cyfrowego, a także po pierwszych jazdach testowych w Centrum Rozwoju w Weissach, pierwsze zakamuflowane prototypy elektrycznego Cayenne opuściły już fabrykę Porsche. – Rozpoczęły się testy w świecie rzeczywistym, a to jeden z najważniejszych kamieni milowych procesu rozwoju – powiedział Michael Schetzle, wiceprezes ds. Produktu Line Cayenne. Do daty premiery prototypy przejadą kilka milionów przekątnych kilometrów na całym świecie w ekstremalnych warunkach klimatycznych i topograficznych. – W ten sposób zapewniamy trwałość i niezawodność sprzętu, oprogramowania i wszystkich funkcji samochodu zgodnie z naszymi wysokimi standardami jakości – dodał Schetzle.

Czwarta generacja wyznaczy standardy

W połowie dekady czwarta generacja wyznaczy standardy w tym segmencie jako elektryczny SUV. Jednocześnie do następnej dekady nasi klienci nadal będą mogli wybierać spośród szerokiej gamy modeli hybrydowych i spalinowych. Trzecia generacja Cayenne zostanie dodatkowo ulepszona i będzie nadal oferowana wraz z czwartą, w pełni elektryczną generacją – powiedział Oliver Blume, dyrektor generalny Porsche AG.

Jak podkreśla producent, obecna generacja Cayenne, będzie dalej rozwijana dzięki dużym inwestycjom w technologię. Projektanci będą koncentrować się między innymi na układach napędowych, w szczególności na poprawie wydajności jednostki V8 opracowanej przez Porsche i zbudowanej w fabryce silników Zuffenhausen.

Elektromobilność w zależności od zapotrzebowania

Porsche jest mocno zaangażowane w elektromobilność. – Nasza strategia produktowa może umożliwić nam dostarczenie ponad 80 procent naszych nowych samochodów w pełni zelektryfikowanych w 2030 roku w zależności od zapotrzebowania naszych klientów i rozwoju elektromobilności w regionach świata – dodał Blume. Jako całkowicie przebudowany i przeprojektowany model, czwarta generacja Cayenne ma na celu znaczne wsparcie rozwoju elektromobilności w Porsche – zaznacza niemiecki koncern.

Na platformie PPE

Elektryczny SUV opiera się na kompleksowym dalszym rozwoju Premium Platform Electric (PPE) o architekturze 800-woltowej. – Architektura pozwala nam zintegrować najnowszą technologię w dziedzinie systemów wysokiego napięcia, układu napędowego i podwozia. Zamierzamy wykorzystać potencjał elektryfikacji, aby przenieść Cayenne na zupełnie nowy poziom na wiele sposobów na przykład w zakresie jazdy – powiedział Michael Steiner, członek zarządu Porsche ds. Badań i Rozwoju w Porsche AG. Cele rozwoju obejmują również wysoką wydajność i stabilne ładowanie oraz wysoki poziom komfortu i codzienną użyteczność.

PM

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory