Home Rynek Europa Elektryczny BYD rozpycha się w Europie

Rynek

Elektryczny BYD rozpycha się w Europie

Rynek

Elektryczny BYD rozpycha się w Europie

Obecność marki na tegorocznym IAA potwierdza duże zainteresowanie europejskim rynkiem
Fot. IAA
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

BYD już tylko o włos ustępuje liderowi rynku aut elektrycznych Tesli. Sukces sprzedażowy zawdzięcza jednak głównie rodzimemu rynkowi. W Chinach jest dominatorem, ale marzy mu się podbicie rynku europejskiego. Z tym większą uwagą obserwatorzy rynku śledzą postępy giganta na Starym Kontynencie. Węgry nie są nowym rynkiem dla BYD – chińska firma od lat produkuje tu autobusy elektryczne na rynek europejski. Do tej pory jednak BYD nie sprzedawał tam osobówek. Teraz w chodzi z trzema modelami a ponadto rozszerza gamę dostępnych modeli w Finlandii.

Budżetowy Dolphin

Na początek BYD wprowadza trzy modele na Węgrzech: Atto 3, Seal i Dolphin można teraz zamówić w dwóch oddziałach w Budapeszcie. Jest to dedykowany zestaw na Węgry, inny niż na większości europejskich rynków, gdzie oprócz kompaktowego SUV-a Atto 3 oferowane są również luksusowe modele klasy Han EV (sedan) i Tang EV (SUV) na początku. Jednak na Węgrzech BYD polega wyłącznie na swojej e-platformie 3.0, która opiera się na 800-woltowym napięciu systemowym i ogniwach LFP. Oprócz tych modeli BYD planuje również założyć ogólnokrajową sieć serwisową na Węgrzech.

Polskiego klienta na pewno zainteresują ceny tych aut. Siła nabywcza węgierskiego kupującego jest bowiem zbliżona do naszego. Sedan Sedlament D-segment można kupić na Węgrzech od 18,1 mln forintów, co stanowi równowartość 47 200 euro (ok. 210 tys. zł). Atto 3 jest nieco tańszy. Jego cena wynosi nieco poniżej 14 milionów forintów (36 500 euro). Najtańszym modelem BYD na Węgrzech jest kompaktowy Dolphin, który zaczyna się od około 11 milionów forintów (28 500 euro – ok. 127 tys. zł).

W Finlandii BYD rozszerza swoją linię modeli. Po Atto 3, Tang i Han, które są już sprzedawane za pośrednictwem partnera RSA, Dolphin i Seal są teraz dostępne na tamtejszym rynku. BYD nie wymienia jednak cen obu modeli w Finlandii.

19 europejskich przyczółków BYD

Jeśli chodzi o Polskę to w czerwcu tego roku podpisana została umowa między BYD i Inter Cars. Na mocy umowy Armatus, spółka zależna Inter Cars, stała się krajowym dealerem elektrycznych samochodów ciężarowych i dostawczych BYD w Polsce. Sieć dealerów eTruck BYD rozszerzy się o pięć lokalizacji w całym kraju do końca tego roku, wszystkie przeznaczone na sprzedaż i serwis pojazdów.

Opracował: Rafał Wąsowicz

Źródło: electrive.com, własne
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory