Chińczycy celują w rynek aut luksusowych, a dostawy ich samochodów do Niderlandów i Szwecji mają się rozpocząć jesienią 2023 roku. Informacja niejako zbiegła się z doniesieniami niemieckiej prasy o zmniejszeniu produkcji elektryków przez Volkswagena. Ma to być efektem słabszego popytu wynikającego z wpływu konkurencji. A ta jak widać wciąż rośnie.
Jeśli chodzi o model Zeekr 001 to auto dysponuje napędem na tylne lub wszystkie koła, oferując zasięg do 620 km (w cyklu mieszanym WLTP). Ceny auta zaczynają się od 59 490 euro (ceny obu modeli zawierają już lokalne podatki).
Drugi z oferowanych modeli Zeekr X jest przeznaczony do jazdy zarówno po w mieście jak i poza nim. „Kompaktowy na zewnątrz, przestronny, wyposażone w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy oraz superszybki” – tak m. in. reklamuje tego kompaktowego SUV-a producent. Jego zasięg to około 440 km (w zależności od homologacji WLTP). Ceny Zeekr X zaczynają się od 44 990 euro.
Zarówno Zeekr X, jak i Zeekr 001 zostały opracowane na podstawie architektury SEA – modułowej, skalowalnej, całkowicie elektrycznej platformy, która zawiera najnowocześniejszy układ napędowy, system informacyjno-rozrywkowy, podwozie i zaawansowane technologie systemów wspomagania kierowcy (ADAS). Dopracowane w najdrobniejszych szczegółach zawieszenie, lekkie, sztywne konstrukcje nadwozia mają fundamentalne znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy, wszystko po to by spełniały wysokie oczekiwania kierowców w Europie.
– Europejski rynek samochodów luksusowych jest jednym z najlepiej ugruntowanych, najbardziej konkurencyjny i najbardziej wymagający na świecie. (…). Poziom zainteresowania, jaki już otrzymaliśmy dla modeli Zeekr X i Zeekr 001 był bardzo duży – powiedział Spiros Fotinos, dyrektor generalny Zeekr Europe.
Producent poinformował przy okazji, że flagowe sklepy Zeekr zostaną otwarte do końca tego roku w Sztokholmie i Amsterdamie.