Home Pojazdy Osobowe Audi Elektryczne modele marki z testami symulowanego ładowania

Audi

Elektryczne modele marki z testami symulowanego ładowania

Audi

Elektryczne modele marki z testami symulowanego ładowania

Przedsięwzięcie oszczędza czas i pieniądze, ponieważ zmniejsza potrzebę przeprowadzania szeroko zakrojonych testów za granicą
Fot. Audi
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

W centrum testowym ładowania elektrycznego w Ingolstadt, Audi testuje elektryczne modele marki w warunkach występujących w różnych regionach sprzedaży na świecie, wykorzystując przy tym regulowany symulator sieci. System może dostarczać napięcia między 100 a 540 woltów i częstotliwości między 40 a 65 herców. Wyniki są bezpośrednio przekazywane do działu badań i rozwoju pojazdów – poinformował niemiecki producent.

Symulacja na różnych stacjach

Audi podkreśla, że jest jednym z pierwszych producentów aut, który wykorzystuje elastycznie regulowany symulator sieci. Działalność w tym zakresie producent rozpoczął na początku roku w Ingolstadt. Symulator jest sercem centrum testowego ładowania elektrycznego działu rozwoju technicznego, które wyposażone jest w stacje ładowania różnych producentów z kilku krajów. Symulator sieci umożliwia obsługę stacji ładowania z krajów spoza UE z niezbędnym napięciem i konfiguracją sieci. Dzięki temu Audi może przeprowadzać testy terenowe, które odwzorowują warunki występujące w licznych regionach sprzedaży na całym świecie.

Prąd prądowi nierówny

Nie każdy prąd jest taki sam, gdyż sieci energetyczne różnią się konfiguracją, napięciem i częstotliwością. Urządzenie zaprojektowane na napięcie 120 woltów i 60 herców, co jest powszechne w Ameryce Północnej, nie może być zasilane napięciem 230 woltów i 50 herców, które jest standardem w Europie.

Fot. Audi

Dzięki symulatorowi sieci możemy sprawdzić, czy nasze modele mogą skutecznie ładować się ze stacji ładowania np. w USA czy Chinach – stwierdził Daniel Ettinger, kierownik projektu. Elastyczny symulator 500 kW został opracowany przez Bosch Rexroth we współpracy z Audi i specjalnie dla marki. Nowy system może dostarczać napięcia między 100 a 540 woltów i częstotliwości między 40 a 65 herców. Obsługuje sieci jednofazowe, dwufazowe i trójfazowe, a także pracę w układzie split-phase.

Oszczędność czasu i pieniędzy

Na terenie własnej fabryki inżynierowie Audi wykorzystują centrum testowe ładowania elektrycznego z symulatorem sieci do uzyskiwania ważnych informacji o interakcji między samochodami elektrycznymi a stacjami ładowania. Następnie wykorzystują nowo zdobytą wiedzę do jeszcze lepszego dostosowania oprogramowania pojazdów do powszechnie używanych na świecie stacji ładowania i dalszej poprawy wydajności ładowania modeli Audi. „Przedsięwzięcie oszczędza czas i pieniądze, ponieważ zmniejsza potrzebę przeprowadzania szeroko zakrojonych testów za granicą. Jednocześnie klienci korzystają z doświadczenia ładowania indywidualnie dostosowanego do lokalnych warunków – dzięki czemu ładowanie jest jeszcze szybsze i łatwiejsze we wszystkich zakątkach świata” – podkreśla producent.

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory