4433 mm długości, 2069 mm szerokości i 1656 mm wysokości. Nowe Mini Countryman potwierdza, że auta z tym znaczkiem już dawno przestały być „mini”. To już pełnoprawny kompaktowy crossover, pod względem wymiarów rywalizujący m.in. z Volvo XC40 i Audi Q3.
Countryman 2024 jest dostępny w wersji spalinowej. Na portalu elektromobilni.pl najbardziej interesuje nas jednak odmiana z literą „E” w nazwie. Mini Countryman E może mieć albo jeden silnik elektryczny generujący 204 KM, albo dwa o łącznej mocy 313 KM. Ten pierwszy wariant osiąga 100 km/h w 8,6 s, a drugi zostawia go w tyle o 3 sekundy. Setka pojawia się na jego liczniku w 5,6 s od startu. Akumulator słabszej z wersji ma pojemność 54 kWh (do 462 km zasięgu), a mocniejszej 64 kWh (433 km zasięgu). Maksymalna moc ładowania to w obydwu przypadkach 130 kW.
Ile kosztuje nowe Mini Countryman E? Cennik otwiera kwota 189 500 zł. Dostajemy za tyle odmianę 204 KM z napędem na przednie koła w wersji Essential. Jej wyposażenie obejmuje m.in. reflektory LED, dwustrefową klimatyzację, kamerę cofania i nawigację.
Droższa odmiana Classic (od 200 100 zł) ma m.in. czarny dach, podgrzewaną kierownicę i fotele, tapicerkę ze skóry ekologicznej i funkcję indukcyjnego ładowania telefonu. Odmiana Favoured (od 215 000 zł) zawiera m.in. większe o cal, bo 18-calowe felgi, sportowe fotele i wyświetlacz head-up. Z kolei wersja John Cooper Works czaruje sportowym wyglądem zderzaków, większymi, 19-calowymi felgami i detalami w kontrastowym kolorze. Kosztuje od 223 200 zł.
Wersja 313 KM jest dostępna w wersji Essential za 221 100 zł i Classic od 231 700 zł. Favoured z tym silnikiem kosztuje 246 600 zł, a John Cooper Works – 254 800 zł. Na liście opcji można znaleźć pakiety zawierające np. zestaw audio Harman Kardon, a nawet fotele z masażem i wentylacją. Ceny bazowe można więc z łatwością zwiekszyć.
Dla porównania, Volvo XC40 Recharge Single Motor (238 KM, napęd na tył, setka w 7,3 s, akumulator 82 kWh, zasięg 474 km według WLTP) kosztuje od 249 300 zł.
MA