Krok w kierunku przyszłości
Według raportu „Polish EV Outlook” (opracowanego przez Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności – przyp. red.) w 2025 roku łączna liczba całkowicie elektrycznych samochodów (BEV) osobowych i dostawczych w Polsce może wzrosnąć do niemal 300 tys. sztuk. Co więcej, ich udział w sprzedaży nowych, osobowych samochodów na polskim rynku ma osiągnąć 14,5% Przytoczone dane pokazują rosnący potencjał rynku, wynikający z coraz większego zainteresowania autami BEV.
– Zmieniające się trendy globalne oraz preferencje konsumentów jasno wskazują, że rynek aut elektrycznych będzie rósł. Jesteśmy świadomi, że nie jest to przełom, ale mimo wszystko uważamy, że samochód elektryczny jest opcją wartą rozważenia. Decyzja SIXT o partnerstwie z Mercedes-Benz to krok w kierunku przyszłości, w której mobilność będzie bardziej zrównoważona i dostępna dla wszystkich. Zależy nam na tym, aby zapewnić naszym klientom markę premium samochodów, również w segmencie aut elektrycznych. Poza rozszerzeniem naszej floty, ruszyliśmy także z kampanią „Nie kupuj, wynajmij”. Ma ona pokazać, jak w praktyce sprawdza się ten rodzaj samochodów i zachęcić klientów do wyboru pojazdów o napędzie innym niż spalinowy – powiedział Łukasz Żurek, Prezes SIXT Polska. – Celem marki jest dążenie do większej odpowiedzialności społecznej i środowiskowej, co jest istotne zarówno dla nas jako firmy, jak i klientów, którzy coraz częściej poszukują zrównoważonych opcji transportu – dodał.
Przyszłość w elektrykach
– Mercedes-Benz strategicznie widzi swoją przyszłość w samochodach elektrycznych, a przekazanie 65 takich pojazdów do floty SIXT jest najlepszym dowodem na to, że elektromobilność zyskuje szeroką akceptację i cieszy się coraz większym zainteresowaniem oraz zaufaniem także w segmencie najmu krótko- i długoterminowego – powiedział Marcin Kwoka, COO, Head of Market Operations w Mercedes-Benz Polska.