– Nasz strategiczny priorytet jest jasny: budowanie najbardziej pożądanych samochodów na świecie. Aby przyspieszyć przejście na pojazdy elektryczne, dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić naszym klientom jak najlepsze doświadczenia związane z pojazdami elektrycznymi – w tym szybkie, wygodne i niezawodne rozwiązania w zakresie ładowania, gdziekolwiek ich Mercedes-Benz zabierze. Dlatego jesteśmy zaangażowani w budowę naszej globalnej sieci ładowania Mercedes-Benz High-Power Charging Network, której pierwsze lokalizacje zostaną otwarte w tym roku. Równolegle wdrażamy również NACS w naszych pojazdach, umożliwiając kierowcom dostęp do rozległej sieci wysokiej jakości ofert ładowania w Ameryce Północnej – powiedział Ola Källenius, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Group AGO.
Budowa własnej sieci
Oprócz zapewnienia kompatybilności z rozszerzoną siecią istniejących stacji ładowania, Mercedes wraz ze swoimi amerykańskimi partnerami stworzy do końca dekady własną sieć ładowania o dużej mocy z ponad 400 hubami ładowania, w tym ponad 2500 ładowarek o dużej mocy w Ameryce Północnej. Pierwsze huby ładowania Mercedes-Benz w Ameryce Północnej zostaną otwarte do końca 2023 r. i będą wyposażone zarówno we wtyczki CCS1, jak i NACS.
Uniwersalne centra ładowania
W skali globalnej niemiecki producent planuje do końca dekady utworzyć ponad 2000 centrów ładowania w Ameryce Północnej, Europie, Chinach i na innych kluczowych rynkach. Łącznie będą się one składać z ponad 10 000 punktów ładowania, które mogą być dalej rozbudowywane w zależności od potrzeb rynku. Centra ładowania Mercedesa będą uniwersalnie otwarte dla pojazdów elektrycznych wszystkich marek, zapewniając dostępność dla szerokiego grona właścicieli pojazdów elektrycznych. Dzięki Mercedes me Charge, kierowcy Mercedesów mają dziś dostęp do ponad 1,2 miliona punktów ładowania na całym świecie.
Pierwsze huby ładowania Mercedes-Benz w Ameryce Północnej zostaną otwarte do końca 2023 r. i będą wyposażone zarówno we wtyczki CCS1, jak i NACS.