Dla każdego coś
EV5 to kompaktowy elektryczny SUV zaprojektowany z myślą o rodzinach z pokolenia millennialsów, Concept EV3 w nadwoziu kompaktowego crossovera ma zapewnić zalety większego EV9, natomiast Concept EV4 jest nową odsłoną elektrycznego sedana.
– Spełnimy oczekiwania klientów, oferując pełną gamę modeli elektrycznych w różnych przedziałach cenowych i poprawiając dostępność infrastruktury ładowania. Dla marki Kia jako dostawcy rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności, przejście na pojazdy elektryczne jest koniecznością, a nie opcją. Opracowując zaawansowaną technologię samochodów elektrycznych, proponując odważne projekty i intuicyjne usługi oraz stosując je w całej gamie modeli elektrycznych, naszym ostatecznym celem jest dostarczenie wyjątkowych samochodów jak największej liczbie osób – powiedział Ho Sung Song, prezes i dyrektor generalny Kia.
Cenowe widełki
Kia zamierza opracować gamę samochodów elektrycznych, dostępnych w cenie od 30.000 do 80.000 dolarów, do których zaliczają się już istniejące EV6 i EV9. Celem marki jest popularyzacja takich aut, dlatego wprowadza również mniejsze modele, takie jak EV5, EV4 i EV3, w cenie od 35.000 do 50.000 dolarów. Na rynkach wschodzących najpierw pojawią się EV6 i EV9, po nich zadebiutują modele strategiczne, czyli EV5, EV4 i EV3. W Europie Kia skupi się na produkcji małych i średnich modeli elektrycznych, natomiast w Chinach nacisk zostanie położony na pojazdy średnie i duże. Modele elektryczne dostosowane do rynków wschodzących będą produkowane w Indiach. Kia planuje także wprowadzenie zróżnicowanej gamy modeli elektrycznych w Ameryce Północnej.
EV5 profilowany na rynki
Kia EV5, trzeci w ofercie model typu BEV, została skonstruowana na platformie E-GMP. Produkcja modelu będzie odbywała się zarówno w Chinach, jak i w Korei. Standardowy model, wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh i silnik o mocy 160 kW, ma mieć zasięg 530 km na jednym ładowaniu, zgodnie ze standardami China Light Duty Vehicle Test Cycle (CLTC). Model dalekiego zasięgu, wyposażony w akumulator 88 kWh i również silnik o mocy 160 kW, ma uzyskać zasięg 720 km na jednym ładowaniu. Kia EV5 w wersji AWD będzie wyposażona w akumulator 88 kWh i dwa silniki – z przodu o mocy 160 kW i z tyłu o mocy 70 kW, osiągające łącznie 230 kW. W przypadku modelu AWD prognozowany zasięg ma wynieść 650 km w oparciu o standardy CLTC. Szybką ładowarką można naładować auto od 30% do 80% w 27 minut.
W Korei wszystkie wersje modelu EV5, w tym standardowe, o dużym zasięgu i AWD, są w fazie opracowywania i dostosowywania do potrzeb rynku. Standardowy model będzie wyposażony w akumulator 58 kWh i silnik o mocy 160 kW umieszczony z przodu. Model dalekiego zasięgu ma mieć akumulator 81 kWh i również silnik o mocy 160 kW z przodu. Odmiana AWD o dużym zasięgu będzie wyposażona w dodatkowy silnik z tyłu o mocy 70 kW i ma dysponować łączną mocą do 225 kW. Zasięg każdego modelu zostanie dostosowany do wymagań rynku. Model EV5 będzie również dostępny w wersji GT, oferującej lepsze osiągi i dynamiczne wrażenia z jazdy.
W Ameryce z Teslą, w Europie z IONITY
Marka aktywnie rozwija sieci ładowania na świecie. W Ameryce Północnej Kia ogłosiła decyzję o przyjęciu północnoamerykańskiego standardu ładowania (NACS) dla swoich modeli elektrycznych, począwszy od czwartego kwartału 2024 r. Dzięki temu użytkownicy aut marki Kia będą mieli dostęp do około 12.000 ładowarek Tesli. Jako część koalicji sześciu producentów samochodów Kia pracuje nad wybudowaniem 30.000 stacji szybkiego ładowania w Ameryce Północnej do 2030 roku, w Europie współpracowała z czterema koncernami, aby stworzyć IONITY, instalując 2800 takich stacji wzdłuż kluczowych autostrad. Celem marki jest posiadanie łącznie 7000 punktów ładowania do 2025 roku.