– Trzy eCitany będą wykorzystywane przede wszystkim przez naszych kontrolerów jakości. Umożliwią im sprawne przemieszczanie się między podwykonawcami, co jest kluczowe dla utrzymania wysokich standardów naszych produktów. Dodatkowo pojazdy będą wykorzystywane na bieżące potrzeby związane z funkcjonowaniem firmy – powiedział Łukasz Rabiega, prezes Mirjan24.
– Aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał, na naszym firmowym parkingu zbudowaliśmy infrastrukturę do ładowania. To rozwiązanie pozwala nam być w pełni niezależnymi i przygotowanymi na dalszy rozwój floty opartej na elektromobilności. Rozpoczynamy od niewielkich samochodów użytkowych, takich jak eCitany, ale w dalszej perspektywie planujemy również wdrożenie większych pojazdów dostawczych. To naturalny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju naszej firmy – dodał szef firmy. Potwierdzeniem jest sfinalizowane podczas przekazania elektrycznych vanów pierwsze zamówienie firmy na rok 2025, w ramach którego do floty dołączy 26 Sprinterów.
Pełna gama dostawczaków
Furgony eCitan w standardowej zabudowie posiadają silniki o mocy 90 kW (122 KM) i wraz z baterią o pojemności 45 kWh oferują zasięg 292 km (wg WLTP). Są też wyposażone w takie elementy jak światła LED High Performance, podgrzewany fotel kierowcy i kamera cofania.
– Co ważne, dziś jako producent możemy już zaoferować pełną gamę samochodów dostawczych z napędem elektrycznym: od najmniejszego eCitana poprzez nowe eVito, aż po nowego eSprintera. Dzięki temu możemy zaspokoić zróżnicowane potrzeby naszych klientów – podkreślił Grzegorz Sawicki, dyrektor sprzedaży Mercedes-Benz Vans.