Project V, – czyli lekki w pełni elektryczny (BEV) samochód koncepcyjny coupé, miałby wejść na rynek w wersji seryjnej pod koniec 2025 r. lub na początku 2026 r. Cena tego elektrycznego sportowca ma nie przekraczać 80 000 funtów (ok. 410 tys. zł). W przeciwieństwie do elektrycznej wersji Caterham Seven, którą firma zaprezentowała w maju, Project V od początku był projektowany, jako pojazd elektryczny. Dzięki temu przypomina bardziej konwencjonalne sportowe coupé. Auto jest dziełem nowego głównego projektanta, Anthony’ego Jannarelly’ego. Jego wizja została zrealizowana przez światowej sławy włoską firmę inżynierską Italdesign.
– Projekt Caterham Seven jest prosty i minimalistyczny, został zaprojektowany zgodnie z jego przeznaczeniem, aby był lekki i przyjemny w prowadzeniu. W Project V stosujemy tę filozofię do architektury sportowych coupé, aby stworzyć uwodzicielską i ponadczasową sylwetkę. Każda pojedyncza funkcja musi uzasadniać się z punktu widzenia wagi, aby zachować lekkość i zoptymalizować zaangażowanie kierowcy – powiedział Anthony Jannarelly, główny projektant Project V.
400 km teoretycznego zasięgu
Project V wykorzystuje akumulatorowy układ napędowy, napędzany pojedynczym silnikiem o mocy 200 kW (272 KM) zamontowanym na tylnej osi. Jest to połączone z akumulatorem litowo-jonowym USOC o pojemności 55 kWh z zaawansowanym zarządzaniem termicznym i możliwością naładowania od 20 do 80% w 15 minut za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 150 kW. Z przyspieszeniem 0-100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy, Project V osiągnie szacunkową prędkość maksymalną 143 mil/h (230 km/h) i zapewni docelowy zasięg WLTP 249 mil (400 km).
Projektant Caterhama dążył do osiągnięcia masy własnej 1190 kg (konfiguracja 2+1), co zostało osiągnięte dzięki zastosowaniu innowacyjnego podwozia z włókna węglowego i kompozytu aluminiowego.
– Projekt V to nie tylko studium koncepcyjne lub projektowe, przeprowadziliśmy prace inżynieryjne i wykonalność produkcji w całym procesie rozwoju. Elektryczny Caterham o dowolnym kształcie i rozmiarze musi być wierny temu, co nas wyróżnia spośród innych: być lekkim, prostym i oferować niezrównane wrażenia z jazdy; to nasze DNA – powiedział Bob Laishley, dyrektor generalny Caterham Cars Ltd i dyrektor operacyjny nowo powstałej firmy Caterham EVo.
Koncept obejmuje przednie i tylne zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, w pełni regulowaną geometrię, elektryczne wspomaganie kierownicy, opony Michelin Pilot Sport 4S (19” z przodu i 20” z tyłu) oraz tarcze hamulcowe na wszystkich kołach z wysokowydajnymi zaciskami.