Home Pojazdy Autobusy Solaris Elektryczne autobusy z Wielkopolski trafią do Szwecji

Solaris

Elektryczne autobusy z Wielkopolski trafią do Szwecji

Solaris

Elektryczne autobusy z Wielkopolski trafią do Szwecji

Urbino 12 electric, to jeden z najczęściej wybieranych przez europejskich przewoźników autobus elektryczny
Fot. Solaris
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Solaris podpisał kontrakt z Keolis Sverige, jednym z największych przewoźników w Szwecji, na dostawę 46 autobusów elektrycznych. Zamówienie obejmuje 19 autobusów Solaris Urbino 12 electric oraz 27 modeli Solaris Urbino 15 LE electric. Pojazdy będą obsługiwać ruch pasażerski w regionie Dalarna. Pierwsze autobusy zostaną dostarczone już w 2025 roku – poinformował producent z Wielkopolski, należący do hiszpańskiej Grupy CAF.

Zamówienie 46 autobusów elektrycznych przez Keolis, to znaczący krok w kierunku bardziej ekologicznych rozwiązań mobilnych w Szwecji. Cieszymy się, że możemy wdrażać zeroemisyjne rozwiązania zarówno w centrach miast, jak i w komunikacji podmiejskiej, co jest kluczowe dla globalnej transformacji transportu – powiedział Sverre Skaar, CEO spółki Solaris Sverige AB.

Popularny model

Solaris Urbino 12 electric, to jeden z najczęściej wybieranych przez europejskich przewoźników autobus elektryczny. Zamówione pojazdy są przeznaczone głównie do obsługi tras miejskich i na swoim pokładzie pomieszczą 61 pasażerów. Baterie High Energy o łącznej pojemności 600 kWh pozwolą na całodzienną eksploatację w miejskich warunkach. Jednostkę napędową stanowić będzie silnik trakcyjny o mocy 240 kW. Solaris Urbino 12 electric, które trafią do Dalarny, zostaną wyposażone w modułowy system napędowy. Taka konstrukcja napędu, którego komponenty umieszczone są na dachu i w tylnej części pojazdu, pozwala na maksymalne wykorzystanie przestrzeni pasażerskiej. 

Fot. Solaris

Do miasta i poza

Drugi z zamówionych modeli, Solaris Urbino 15 LE electric, został zaprojektowany zarówno z myślą o przewozach miejskich, jak i międzymiastowych. W autobusach, na wszystkich siedzeniach pasażerskich, znajdą się trzypunktowe pasy bezpieczeństwa, dostosowane do przejazdu na długich trasach. Pojazdy będą mogły przewozić aż 72 pasażerów, a wysoka pojemność baterii High Energy – 700 kWh – pozwoli na duży zasięg operacyjny.

Monitorowane zmęczenie kierowcy

Oba warianty modelowe wyróżniają się rozwiązaniami technologicznymi, które wspierają komfort i bezpieczeństwo podróży. Dla wygody pasażerów, obok automatów biletowych zostaną zamontowane terminale kart płatniczych. W klimatyzowanych autobusach znajdą się również gniazda USB do ładowania urządzeń elektrycznych.

Poza rozbudowanym monitoringiem zewnętrznym i wewnętrznym, pojazdy będą również wyposażone w systemy minimalizujące ryzyko kolizji z pieszymi czy rowerzystami oraz kamery zastępujące tradycyjne lusterka. Modele Urbino 15 LE electric zostaną dodatkowo wyposażone w system monitorujący zmęczenie kierowcy.

Źródło: Solaris
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory