Elektryczna Zafira posiada charakterystyczny przedni pas Opel Vizor. Wewnątrz van oferuje dużo miejsca zarówno jako pojazd do transportu wahadłowego, jak i do codziennego użytku. W zależności od wariantu, Zafira oferuje do 9 miejsc siedzących lub maksymalnie 4 900 litrów przestrzeni bagażowej.
– Opel Zafira Electric zasłynął jako nowoczesny i wygodny salon na kółkach. Oferując maksymalnie 9 miejsc siedzących i dużą ilość miejsca dla pasażerów i bagażu, to idealny lokalnie bezemisyjny pojazd do wahadłowego przewozu osób, a także do codziennego użytku i rekreacji. Wraz z rozpoczęciem przyjmowania zamówień na kolejną generację, Zafira Electric wzbogaca się o niepowtarzalny design Opla Vizor i najnowocześniejsze technologie – powiedział Krzysztof Gacek, dyrektor marki Opel w Polsce.
Dwie długości
Jak podkreśla producent, najnowsza generacja Zafiry robi wrażenie nie tylko swoim designem, ale przede wszystkim praktycznymi zaletami. Zasilany akumulatorem elektryczny van jest dostępny w dwóch długościach (4,98 m i 5,33 m), w dwóch wariantach wyposażenia (Business i Business VIP) oraz z licznymi opcjami personalizacji, a wersja XL oferuje jako opcję przestrzeń dla maksymalnie 9 pasażerów.
Z tyłu dzięki czterem niezależnym, ustawionym naprzeciw siebie fotelom można zmienić Zafirę Electric w osobowego vana. Sterowane czujnikami, elektrycznie przesuwane drzwi po obu stronach samochodu (standard w wersji Business VIP) ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z drugiego i trzeciego rzędu. W opcji dostępny jest również panoramiczny szyberdach.
Pojemność bagażnika Zafiry Electric w konfiguracji z dziewięcioma fotelami wynosi do 1500 litrów. Z 5 osobami można przewozić bagaż o pojemności do 3000 litrów, a z 2 lub 3 osobami na pokładzie – wspomniane 4900 litrów. Wysokość auta wynosi ok. 1,90 m.
Zasięg trochę wzrósł
Samochód jest dostępny z akumulatorem o pojemności 50 kWh lub 75 kWh. Ten ostatni pozwala na przejechanie do 347 km (WLTP), czyli ponad 20 kilometrów więcej niż wcześniej. Auto posiada system hamowania regeneracyjnego, który można dostosować do trzech poziomów odzysku za pomocą łopatek zmiany biegów umieszczonych przy kierownicy. Vana można naładować, używając ładowarki pokładowej o mocy 11 kW. Na 100-kilowatowej stałoprądowej stacji szybkiego ładowania krótki postój na doładowanie do 80 procent pojemności akumulatora zajmuje około 38 minut w przypadku akumulatora o pojemności 50 kWh i 45 minut w przypadku akumulatora o pojemności 75 kWh.
Zafira Electric jest wyposażona w silnik elektryczny o mocy 100 kW/136 KM i maksymalny moment obrotowy 260 Nm. Samochód może poruszać się z maksymalną prędkością 130 km/h. W zależności od preferencji, kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy: Normal, Eco lub Power.
18 systemów wspomagania
Samochód osobowy oferuje 18 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy. Do najważniejszych należą adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, a także panoramiczna kamera cofania 180° o wysokiej rozdzielczości (w standardzie w wersji Business VIP). Umieszczone z przodu i z tyłu czujniki, a także system wspomagający parkowanie „flank guard” i asystent martwego pola ułatwiają bezpieczne manewrowanie. Ofertę uzupełniają liczne dodatkowe systemy, w tym Intelli-Grip z kontrolą zjazdu ze wzniesienia zapewnia dobrą przyczepność na trudnych nawierzchniach, takich jak śnieg, błoto czy piasek. Aby zapewnić optymalną widoczność w ciemności, w każdym wariancie w standardzie oferowane są reflektory full-LED.
Wyświetlacz w opcji
Opcjonalnie, klienci mogą zamówić w pełni cyfrowy 10-calowy wyświetlacz informacyjny kierowcy dostarczający wszystkie najważniejsze informacje (również z systemu nawigacji) oraz informacje o zużyciu energii i ładowaniu. Nowe systemy multimedialne z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym wykorzystują zintegrowaną platformę Snapdragon Cockpit firmy Qualcomm Technologies2.
PM