Kia zaprezentowała Niro Plus – pierwszy model marki zaprojektowany na potrzeby specjalnych zastosowań. Auto (również w wersji BEV) będzie oferowane w wersji podstawowej jako zeroemisyjna taksówka. W Korei oraz na wybranych rynkach (poza Europą) model zadebiutuje w drugiej połowie roku. Do 2030 roku producent planuje stać się liderem szybko rozwijającego się segmentu samochodów do różnych zastosowań i opracowuje nową platformę podwoziową. Pierwszy model zaprojektowany od podstaw Kia wprowadzi w 2025 roku.
Taksówka na początek
W Korei Kia Niro Plus będzie oferowana w wersji podstawowej i jako zeroemisyjna taksówka. Już zmodyfikowano pierwszą generację Niro EV, aby dostosować ją do wymagań współczesnego transportu. Debiut Niro Plus poprzedziło wprowadzenie na rynek w lutym br. modelu Ray Van – pierwszej jednomiejscowej furgonetki w Korei, zaprojektowanej na potrzeby zaspokojenia szybko rozwijających się usług dostarczania małych przesyłek.
Kia jest jedną z pierwszych marek, która oferuje modele zaprojektowane na potrzeby specjalnych zastosowań i do 2030 roku planuje stać się liderem tego szybko rozwijającego się segmentu samochodów. W tym celu Kia opracowuje nową platformę podwoziową, na której będą konstruowane modele różnych rozmiarów i na różne potrzeby, zaspokajające szybko zmieniające się wymagania klientów i nowe trendy. Pierwszy model zaprojektowany od podstaw na potrzeby specjalnych zastosowań Kia wprowadzi w 2025 roku. Będzie to model średniej wielkości i łatwo skalowalny.
Zmiana biznesowej strategii
– Kia zmienia swoją strategię biznesową i koncentruje się na popularyzacji samochodów elektrycznych i wprowadzaniu nowych produktów z zakresu mobilności, które są dostosowane do potrzeb użytkowników na rynkach całego świata. Niro Plus to nasz pierwszy model w segmencie PBV, który ma ogromny potencjał do rozwoju w przyszłości – powiedział Sangdae Kim, szef działu pojazdów eLCV w Kia.
Niro Plus jest częścią planu, który zakłada, że Kia stanie się dostawcą zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności i liderem segmentu pojazdów projektowanych na konkretne potrzeby.
Różne zastosowania
Producent zamierza oferować podstawową wersję Niro Plus dla prywatnych odbiorców, która będzie mogła być wykorzystywana w wielu branżach, w tym do usług związanych z wynajmem samochodów, a także do celów rekreacyjnych. Popyt na usługi kurierskie znacznie wzrósł po przyspieszeniu handlu elektronicznego na skutek pandemii Covid-19. Wraz z dalszym wzrostem zapotrzebowania na tego typu usługi, Kia planuje stopniowo rozszerzać ofertę – od mikro do dużych modeli, które będą mogły stanowić alternatywę dla transportu publicznego lub nawet służyć jako mobilne biura.
Nie tylko BEV
Na wybranych rynkach Niro Plus w wersji podstawowej zadebiutuje w drugiej połowie roku. Oprócz wersji z napędem elektrycznym (BEV), model ten będzie oferowany jako samochód hybrydowy typu plug-in (PHEV) i hybrydowy (HEV), aby zaspokoić specyfikę danego kraju i zróżnicowane potrzeby klientów. Kia Niro Plus nie będzie oferowana w Europie.
Źródło: na podstawie Kia