Home Pojazdy Osobowe Nissan Elektryczna ofensywa japońskiej marki

Nissan

Elektryczna ofensywa japońskiej marki

Nissan

Elektryczna ofensywa japońskiej marki

W tym roku Nissan planuje wprowadzić na rynek dwa całkowicie nowe samochody elektryczne
Fot. Nissan
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Nissan wkracza w erę elektromobilności z impetem, zapowiadając przełomowe premiery i udoskonalenia istniejących technologii. W tym roku na drogi powróci kultowa Micra w całkowicie elektrycznej wersji oraz LEAF trzeciej generacji. Rok później zobaczymy Juke’a na prąd.

Micra

W tym roku Nissan planuje wprowadzić na rynek dwa całkowicie nowe samochody elektryczne. Pierwszym z nich będzie kolejna generacja kultowego modelu Micra, która powróci jako stylowy, miejski pojazd bateryjny. Zaprojektowana w Londynie, przez zespół Nissan Design Europe, nowa Micra zachowa charakterystyczny dla swoich poprzedników odważny styl i prostotę w kompaktowym wydaniu. Auto będzie oparte na platformie AmpR Small, współdzielonej z Renault R5, i oferowane z dwiema opcjami baterii: 40 kWh i 52 kWh, zapewniając maksymalny zasięg ponad 248 mil (396 km). Sprzedaż ma rozpocząć się jeszcze przed końcem tego roku, a produkcja będzie odbywać się w zakładzie Ampere ElectriCity w Douai we Francji – czytamy w komunikacie prasowym producenta.

LEAF

Kolejnym ważnym krokiem w elektryfikacji gamy Nissana będzie trzecia generacja modelu LEAF EV, którego premiera również zaplanowana jest na ten rok. LEAF, który zapoczątkował rewolucję masowych pojazdów elektrycznych w 2010 roku, powróci z nowoczesną, aerodynamiczną sylwetką, zbudowaną na platformie CMF-EV, czyli tej samej co większy Ariya – zapowiada Nissan.

Leaf stał się symbolem transformacji napędowej. Fot. Nissan

Jego europejska wersja będzie produkowana w najnowocześniejszym zakładzie Nissana w Sunderland w północno-wschodniej Anglii. Jest to część projektu o nazwie Nissan EV36Zero, mającego na celu przekształcenie Sunderland we flagowe centrum pojazdów elektrycznych, łączące produkcję pojazdów, energię odnawialną i produkcję baterii trakcyjnych.

e-POWER

Poza nowymi „elektrykami”, japoński producent nie zapomina o udoskonalaniu istniejących już technologii. Toteż w tym roku zostanie wprowadzona na rynek ulepszona wersja technologii e-POWER, która zadebiutowała trzy lata temu. Zgodnie z japońską zasadą Kaizen (ciągłego doskonalenia), zmiany w systemie zastosowanym w modelu Qashqai przyniosą poprawę emisji, wydajności i kultury pracy, jeszcze bardziej zbliżając wrażenia z jazdy do pełnego EV – twierdzi producent i chwali się, że od czasu wprowadzenia na rynek tej technologii w Europie, do tej pory sprzedano już blisko 250 000 pojazdów wyposażonych w e-POWER.

Juke

Z kolei w przyszłym roku Nissan planuje dalsze rozszerzanie swojej „oferty elektrycznej” o trzecią generację kompaktowego crossovera Juke, który po raz pierwszy będzie dostępny jako wersja stricte elektryczna. Nowy Juke EV będzie oparty na koncepcyjnym samochodzie Hyper Punk, zaprezentowanym w październiku 2023 roku na Japan Mobility Show.

Obecność na Wyspach

Sunderland jest najmocniejszym przyczółkiem Nissana w Europie. Fot. Nissan

Nissan zatrudnia w Wielkiej Brytanii około 7000 osób, w tym w centrum projektowym w Paddington w Londynie oraz w centrum inżynieryjnym R&D w Cranfield. Sunderland pozostaje największą, pojedynczą fabryką samochodów producenta w Wielkiej Brytanii, produkującą popularne modele Juke i Qashqai. Wkrótce dołączy do nich europejska wersja nowego LEAF-a, co umocni pozycję Sunderland jako kluczowego ośrodka produkcji pojazdów elektrycznych w Europie.

OW

Źródło: Nissan
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory