Strategiczny rynek motoryzacyjny
Chiny jako największy rynek motoryzacyjny na świecie, odgrywają ważną rolę w długoterminowej strategii Mercedes-Benz. W Państwie Środka znajduje się największy zakład produkcyjny niemieckiego koncernu i najbardziej kompleksowe centrum badawczo-rozwojowego poza Niemcami, odgrywające znaczącą rolę w globalnej sieci badawczo-rozwojowej Mercedes-Benz. W ostatnich latach producent wzmocnił swoje możliwości badawczo-rozwojowe w Chinach, w szczególności w zakresie elektryfikacji i cyfryzacji. W 2021 roku firma otworzyła nowe Centrum Technologiczne Badań i Rozwoju Chiny w Pekinie, wyposażone w najnowocześniejsze laboratoria testowe. W 2022 roku Mercedes-Benz utworzył nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju, koncentrując się na łączności, zautomatyzowanej jeździe oraz tworzeniu oprogramowania i sprzętu.
Wysyp nowości
W Chinach w kwietniu będą miały miejsce dwie światowe premiery, dwóch nowych modeli koncernu ze Stuttgartu. Pierwszym z nich jest nowy Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE, najnowszy samochód sportowy Mercedes-AMG. Model zostanie pokazany już 20 kwietnia podczas specjalnego wydarzenia AMG Brand Night w Szanghaju (weekend Formuły 1). Kilka dni później, producent pokaże nową, elektryczną G-Class. Ta terenowa ikona została przeprojektowana na miarę ery elektrycznej, łącząc jak podkreśla firma tradycję z postępem. Odwiedzający Auto China 2024 będą mogli zobaczyć zupełnie nowy G 580 EQ Technology na stoisku firmy podczas globalnej konferencji prasowej 25 kwietnia. Wspomniany Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE, również zostanie tam zaprezentowany. Po raz pierwszy na chińskim rynku zostanie też pokazana klasa Concept CLA na platformie MMA (Mercedes Modular Architecture). Pojawi się też ulepszony w pełni elektryczny Mercedes-Benz EQS Saloon oraz Maybach i modele z rodziny E-Class.