Elektryczny punkt odniesienia
Transformacja, której szczegóły zostały przedstawione w strategii „Plan S”, ma zaowocować przekształceniem marki Kia w dostawcę zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności i obejmuje trzy kluczowe filary – ludzi, planetę i zysk. Kia podkreśla, że dąży do zwiększania wartości poprzez skoncentrowanie biznesu na nabywcach, redukcję emisji dwutlenku węgla przy użyciu bardziej zrównoważonych materiałów i generowanie przychodów.
Po sukcesie EV6, Kia wzmacnia zaangażowanie w elektryfikację w Europie, ustanawiając nowy punkt odniesienia dla konkurentów, którym od teraz jest EV9. Coraz większa gama elektrycznych modeli, których do 2027 roku ma być w sumie 15, jest integralną częścią planu utrzymania Europy jako największego rynku zbytu dla samochodów elektrycznych marki Kia.
Elektromobilny moment
– W tej chwili Kia przeżywa w Europie elektryzujący moment, nie tylko dzięki przełomowym samochodom elektrycznym, ale także – jak widać podczas Brand Summit – za sprawą innowacyjnych usług związanych z łącznością naszych samochodów ze światem zewnętrznym, które poprawiają doświadczenia klientów i torują drogę dla jeszcze bardziej zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności – powiedział Jason Jeong, Prezes Kia w Europie.
Do 2030 roku Kia planuje zwiększyć do 55% (do 2,38 miliona egzemplarzy) udział samochodów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży i stać się wiodącym na świecie producentem aut elektrycznych. Potwierdza to inwestycja o wartości 22 miliardów euro w ciągu najbliższych pięciu lat, z czego 45% zostanie przeznaczone na rozwój przyszłych obszarów biznesowych, takie jak robotyka, elektryfikacja i jazda autonomiczna.
Zeroemisyjny podbój Europy
W ubiegłym roku firma sprzedała na Starym Kontynencie 542 423 samochody, co stanowi wzrost o 7,9% w porównaniu ze sprzedażą w 2021 roku. W 2022 roku auta zelektryfikowane stanowiły 34,9% sprzedaży. Kia planuje zwiększenie o 28,5% sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie w ciągu najbliższych siedmiu lat.
Jednym z założeń strategii „Plan S” jest przyspieszenie elektryfikacji w celu osiągnięcia sprzedaży na poziomie 1,6 miliona samochodów elektrycznych rocznie do 2030 roku i objęcie pozycji jednego z wiodących na świecie producentów aut elektrycznych. Od 2025 roku Kia planuje produkować w Europie małe i średnie samochody elektryczne w fabryce na Słowacji, ponieważ są one kluczowe dla wzrostu ich sprzedaży w tym regionie.