Home Pojazdy Osobowe KIA Elektryczna Kia EV9 nowym punktem odniesienia

Europa głównym rynkiem zbytu EV

Elektryczna Kia EV9 nowym punktem odniesienia

Europa głównym rynkiem zbytu EV

Elektryczna Kia EV9 nowym punktem odniesienia

Producent liczy, że EV9 odniesie podobny sukces rynkowy, jak EV6
Fot. Kia
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Na szczycie Kia, który odbywa się w Niemczech, po raz pierwszy w Europie zaprezentowano EV9 oraz przedstawiono informacje na temat strategii korporacyjnej. Producent z Korei zamierza stać się wiodącą marką samochodów elektrycznych, wprowadzając na rynek 15 modeli elektrycznych do 2027 roku i zwiększając do 55% udział aut zelektryfikowanych (do 2,38 mln egzemplarzy) w całkowitej sprzedaży w 2030 roku. W ciągu najbliższych 5 lat Kia zainwestuje na świecie 22 miliardy euro, z czego 45% przeznaczy na rozwój przyszłych obszarów biznesowych.

Elektryczny punkt odniesienia

Transformacja, której szczegóły zostały przedstawione w strategii „Plan S”, ma zaowocować przekształceniem marki Kia w dostawcę zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności i obejmuje trzy kluczowe filary – ludzi, planetę i zysk. Kia podkreśla, że dąży do zwiększania wartości poprzez skoncentrowanie biznesu na nabywcach, redukcję emisji dwutlenku węgla przy użyciu bardziej zrównoważonych materiałów i generowanie przychodów.

Po sukcesie EV6, Kia wzmacnia zaangażowanie w elektryfikację w Europie, ustanawiając nowy punkt odniesienia dla konkurentów, którym od teraz jest EV9. Coraz większa gama elektrycznych modeli, których do 2027 roku ma być w sumie 15, jest integralną częścią planu utrzymania Europy jako największego rynku zbytu dla samochodów elektrycznych marki Kia.

Elektromobilny moment

W tej chwili Kia przeżywa w Europie elektryzujący moment, nie tylko dzięki przełomowym samochodom elektrycznym, ale także – jak widać podczas Brand Summit – za sprawą innowacyjnych usług związanych z łącznością naszych samochodów ze światem zewnętrznym, które poprawiają doświadczenia klientów i torują drogę dla jeszcze bardziej zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności – powiedział Jason Jeong, Prezes Kia w Europie.

Do 2030 roku Kia planuje zwiększyć do 55% (do 2,38 miliona egzemplarzy) udział samochodów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży i stać się wiodącym na świecie producentem aut elektrycznych. Potwierdza to inwestycja o wartości 22 miliardów euro w ciągu najbliższych pięciu lat, z czego 45% zostanie przeznaczone na rozwój przyszłych obszarów biznesowych, takie jak robotyka, elektryfikacja i jazda autonomiczna.

Zeroemisyjny podbój Europy

W ubiegłym roku firma sprzedała na Starym Kontynencie 542 423 samochody, co stanowi wzrost o 7,9% w porównaniu ze sprzedażą w 2021 roku. W 2022 roku auta zelektryfikowane stanowiły 34,9% sprzedaży. Kia planuje zwiększenie o 28,5% sprzedaży samochodów elektrycznych w Europie w ciągu najbliższych siedmiu lat.

Jednym z założeń strategii „Plan S” jest przyspieszenie elektryfikacji w celu osiągnięcia sprzedaży na poziomie 1,6 miliona samochodów elektrycznych rocznie do 2030 roku i objęcie pozycji jednego z wiodących na świecie producentów aut elektrycznych. Od 2025 roku Kia planuje produkować w Europie małe i średnie samochody elektryczne w fabryce na Słowacji, ponieważ są one kluczowe dla wzrostu ich sprzedaży w tym regionie.

Źródło: Kia
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory