Home Pojazdy Transport ciężki Elektryczna, autonomiczna rewolucja w transporcie materiałów ciężkich

Liebherr S1 Vision

Elektryczna, autonomiczna rewolucja w transporcie materiałów ciężkich

Liebherr S1 Vision

Elektryczna, autonomiczna rewolucja w transporcie materiałów ciężkich

Udźwig pojazdu jest skalowalny i wynosi od 220 kg do 131 ton
Fot. Liebherr
Przeczytasz w 2 min
Przeczytasz w 2 min

Liebherr S1 Vision to prototypowy, autonomiczny pojazd elektryczny, zaprojektowany do transportu materiałów ciężkich. Charakteryzuje się konstrukcją opartą na pojedynczej osi, co odróżnia go od tradycyjnych ciężarówek. Pojazd ma być efektywny, bezpieczny i ekologiczny. Koncept zaprezentowano na wystawie Bauma w Monachium i nominowano do nagrody Innovation Award w kategorii „Inżynieria Mechaniczna”.

Liebherr S1 Vision to ucieleśnienie innowacyjnej koncepcji transportu materiałów, która na nowo definiuje konstrukcję pojazdów ciężarowych, koncentrując się wyłącznie na podstawowych elementach niezbędnych do przemieszczania ładunku. Ten w pełni autonomiczny, elektryczny pojazd, przypominający wyglądem jednokołowego Segway’a, ma udźwig do 131 ton. Zaprojektowano go z myślą o zwiększeniu produktywności, bezpieczeństwa oraz redukcji emisji gazów cieplarnianych. Prototyp został zaprezentowany na wystawie Bauma w Monachium, gdzie został nominowany do nagrody Innovation Award w kategorii „Inżynieria Mechaniczna” – informuje producent w komunikacie prasowym.

Fot. Liebherr

Maksymalna zwrotność i stabilność

S1 Vision wyróżnia się unikalną konstrukcją opartą na pojedynczej osi i dwóch potężnych silnikach elektrycznych, które napędzają parę ogromnych, bezdętkowych opon. Taka budowa zapewnia wysoką zwrotność, umożliwiając obrót o 360 stopni w miejscu. Dzięki temu pojazd idealnie sprawdza się w ciasnych przestrzeniach, gdzie precyzja i elastyczność manewrowania są kluczowe.

Aby zapewnić ową stabilność i bezpieczeństwo, nawet na nierównym terenie, S1 Vision został wyposażony w automatyczny system poziomowania. Technologia znacząco zmniejsza ryzyko przewrócenia się pojazdu, gwarantując płynną i bezpieczną pracę w różnych środowiskach.

Elektryczny napęd przyszłości

S1 Vision to oczywiście pojazd w pełni elektryczny, co znacząco redukuje emisję gazów cieplarnianych. Oprócz korzyści dla środowiska, napęd elektryczny zmniejsza koszty eksploatacji.

Strabag od zeszłego roku testuje ładowarkę producenta zasilaną wodorem. Fot. Liebherr

Producent, który jest światowym gigantem w produkcji m.in. maszyn ciężkich, chwali się, że S1 wyposażony jest także w zaawansowane czujniki, które umożliwiają autonomiczne poruszanie się, unikanie przeszkód i efektywne zarządzanie ruchem. Co więcej, system umożliwia komunikację pomiędzy wieloma pojazdami tego typu operującymi w jednym miejscu, co optymalizuje pracę floty, redukuje zatory i zwiększa ogólną efektywność.

Także cała konstrukcja pojazdu została zaprojektowana z myślą o łatwym serwisowaniu. Kluczowe komponenty są łatwo dostępne, co przyspiesza naprawy i minimalizuje czas przestoju. Ponadto, elektryczny napęd zmniejsza ogólny zakres prac konserwacyjnych.

Zastosowania

Dzięki swojej wszechstronności, trwałości i zdolności do wykonywania manewrów w miejscu, Liebherr S1 Vision może być adaptowany do różnych zastosowań, takich jak prace ziemne, górnictwo, a nawet rolnictwo. Istnieje również możliwość wykorzystania tej technologii do wsparcia innych urządzeń na placu budowy poprzez ładowanie lub dostarczanie paliwa. Udźwig pojazdu jest skalowalny i wynosi od 220 kg do 131 ton.

OW

Źródło: Liebherr
REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory