„Liebherr S1 Vision to ucieleśnienie innowacyjnej koncepcji transportu materiałów, która na nowo definiuje konstrukcję pojazdów ciężarowych, koncentrując się wyłącznie na podstawowych elementach niezbędnych do przemieszczania ładunku. Ten w pełni autonomiczny, elektryczny pojazd, przypominający wyglądem jednokołowego Segway’a, ma udźwig do 131 ton. Zaprojektowano go z myślą o zwiększeniu produktywności, bezpieczeństwa oraz redukcji emisji gazów cieplarnianych. Prototyp został zaprezentowany na wystawie Bauma w Monachium, gdzie został nominowany do nagrody Innovation Award w kategorii „Inżynieria Mechaniczna” – informuje producent w komunikacie prasowym.

Maksymalna zwrotność i stabilność
S1 Vision wyróżnia się unikalną konstrukcją opartą na pojedynczej osi i dwóch potężnych silnikach elektrycznych, które napędzają parę ogromnych, bezdętkowych opon. Taka budowa zapewnia wysoką zwrotność, umożliwiając obrót o 360 stopni w miejscu. Dzięki temu pojazd idealnie sprawdza się w ciasnych przestrzeniach, gdzie precyzja i elastyczność manewrowania są kluczowe.
Aby zapewnić ową stabilność i bezpieczeństwo, nawet na nierównym terenie, S1 Vision został wyposażony w automatyczny system poziomowania. Technologia znacząco zmniejsza ryzyko przewrócenia się pojazdu, gwarantując płynną i bezpieczną pracę w różnych środowiskach.
Elektryczny napęd przyszłości
S1 Vision to oczywiście pojazd w pełni elektryczny, co znacząco redukuje emisję gazów cieplarnianych. Oprócz korzyści dla środowiska, napęd elektryczny zmniejsza koszty eksploatacji.

Producent, który jest światowym gigantem w produkcji m.in. maszyn ciężkich, chwali się, że S1 wyposażony jest także w zaawansowane czujniki, które umożliwiają autonomiczne poruszanie się, unikanie przeszkód i efektywne zarządzanie ruchem. Co więcej, system umożliwia komunikację pomiędzy wieloma pojazdami tego typu operującymi w jednym miejscu, co optymalizuje pracę floty, redukuje zatory i zwiększa ogólną efektywność.
Także cała konstrukcja pojazdu została zaprojektowana z myślą o łatwym serwisowaniu. Kluczowe komponenty są łatwo dostępne, co przyspiesza naprawy i minimalizuje czas przestoju. Ponadto, elektryczny napęd zmniejsza ogólny zakres prac konserwacyjnych.
Zastosowania
Dzięki swojej wszechstronności, trwałości i zdolności do wykonywania manewrów w miejscu, Liebherr S1 Vision może być adaptowany do różnych zastosowań, takich jak prace ziemne, górnictwo, a nawet rolnictwo. Istnieje również możliwość wykorzystania tej technologii do wsparcia innych urządzeń na placu budowy poprzez ładowanie lub dostarczanie paliwa. Udźwig pojazdu jest skalowalny i wynosi od 220 kg do 131 ton.
OW