Home Pojazdy Osobowe Tesla Elektryczna architektura z Cybertrucka w każdym nowym pojeździe?

Tesla

Elektryczna architektura z Cybertrucka w każdym nowym pojeździe?

Tesla

Elektryczna architektura z Cybertrucka w każdym nowym pojeździe?

LVCS oznacza znaczne uproszczenie konstrukcji pojazdów elektrycznych
Fot. Tesla
Przeczytasz w < 1 minutę
Przeczytasz w < 1 minutę

Amerykański producent samochodów elektrycznych, znany z pionierskich rozwiązań w branży motoryzacyjnej, kolejny raz wyznacza nowe standardy. Tym razem chodzi o ujednolicenie architektury elektrycznej w swoich pojazdach. Wprowadzony w modelu Cybertruck system 48-woltowy okazał się tak obiecujący, że Tesla zdecydowała się rozszerzyć jego zastosowanie na wszystkie swoje modele. Efektem tych prac jest standard – Low Voltage Connector Standard (LVCS). Firma liczy, że stanie się on nowym standardem w całej branży.

Novum

LVCS oznacza znaczne uproszczenie konstrukcji pojazdów elektrycznych. Dzięki mniejszej liczbie różnych typów złączy elektrycznych, produkcja i serwisowanie samochodów stają się bardziej efektywne. Ponadto, wyższa wydajność systemu 48-woltowego pozwala na przesyłanie większej mocy przy mniejszych stratach energii, co przekłada się na zwiększony zasięg EV oraz możliwość wyposażenia ich w bardziej zaawansowane systemy, np. odpowiedzialne za autonomiczne prowadzenie.

Standard LVCS

Jednym z kluczowych argumentów przemawiających za zastosowaniem systemu 48-woltowego jest możliwość zastosowania cieńszych i lżejszych kabli, co z kolei przekłada się na oszczędność miejsca i masę pojazdu. Co więcej, zmniejszenie liczby połączeń elektrycznych przyczynia się do zwiększenia niezawodności całego systemu.

Bezpieczeństwo i zalety

Zdaniem Tesli, LVCS ogranicza liczbę typów złączy elektrycznych potrzebnych w nowych samochodach, jednocześnie spełniając wymagania dotyczące pracy instalacji 48-woltowej (zwiększenie odstępu między stykami) – to kluczowy element bezpieczeństwa, aby zapobiec potencjalnym zwarciom po podniesieniu prądu ze standardowych 12 do 48 woltów.

Amerykański producent, podobnie jak w przypadku złącza NACS (North American Charging Standard), chce, aby LVCS stał się nowym standardem w branży. Firma liczy na to, że inni producenci samochodów dołączą do tej inicjatywy, co przyspieszy rozwój elektromobilności i przyczyni się do stworzenia bardziej spójnego ekosystemu dla pojazdów elektrycznych. Wprowadzenie LVCS może również przyczynić się do zdynamizowania rozwoju infrastruktury ładowania i dostępności komponentów zamiennych.

OW

REKLAMA

Narzędzia
i kalkulatory