Proszę powiedzieć kilka słów o firmie. Jakie są wasze dotychczasowe dokonania?
Firma MS GAMES powstała w 2019 roku. Od początku naszym założeniem było stworzyć nietuzinkowe i ciekawe gry o zróżnicowanej tematyce. Stąd powstały chociażby Land of War, Road Builder, czy aktualnie rozwijany AirportSim.
Samochody elektryczne istnieją nie tylko w świecie realnym, ale też coraz częściej występują w środowisku wirtualnym. Skąd pomysł, by elektryki wykorzystać w Waszych grach komputerowych?
To prawda, wraz z rozwojem i popularyzacją elektromobilności pojazdy elektryczne co raz częściej pojawiały się w różnego rodzaju grach komputerowych. Myślę, że tak jak w świecie realnym, wirtualny będzie powoli podążał za nim i zobaczymy ich coraz więcej. Pomysłu tak naprawdę nie musieliśmy szukać daleko. Przy jednej z pierwszych wizyt u naszego partnera (Welcome AS) zwróciliśmy uwagę na to, że duża część pojazdów jest elektryczna. Decyzja była błyskawiczna – chcemy je przenieść do AirportSim!
AirportSim, jedna z waszych najnowszych gier, która niebawem doczeka się premiery i gdzie występują samochody elektryczne. Proszę opowiedzieć o jej powstaniu. Dlaczego lotniskowy temat?
Tematyka lotnictwa jest mi bliska od ponad dziesięciu lat, chociażby ze względu na prowadzenie firmy związanej z symulatorami lotniczymi, czy fakt zrobienia licencji pilota PPL(A). Pomysł wziął się więc z praktyki. Mamy najróżniejsze symulatory skupiające się na lataniu, obsłudze samolotów, a żaden z nich nigdy nie poruszył tematyki obsługi naziemnej. Tymczasem jest to odpowiedzialna i skomplikowana praca wymagająca wielu szkoleń, oraz długiej praktyki. Ostatnie braki kadrowe na świecie dobitnie pokazały, że bez ciężkiej pracy tych ludzi nigdzie niestety nie polecimy.
W grze pojawiają się pojazdy elektryczne, typu follow-me, charakterystyczne w funkcjonowaniu lotniskowej infrastruktury. Czy paleta aut na prąd zostanie rozszerzona w przyszłości?
Planujemy przygotowanie dodatkowej zawartości (DLC) do gry po premierze, która będzie skupiać się na pojazdach elektrycznych i ich obsłudze. Na pewno na liście znajdą się autobusy do przewożenia pasażerów, ciągniki, czy inne których na ten moment wymienić nie mogę. Staramy się uzyskać dostęp do jak największej liczby pojazdów i poznać ich działanie. Tak naprawdę to będzie najważniejszym czynnikiem, w końcu zależy nam na solidnym odwzorowaniu ich pracy.
Jeśli jest elektryk, to musi być też stacja ładowania. Czy ten element również pojawi się w grach MS Games?
Wzięliśmy pod uwagę możliwość ładowania pojazdów elektrycznych. Owocem tego jest nawiązanie współpracy z firmą Wallbox, która jest naszym partnerem i której ładowarki znajdą się w AirportSim. Gracz będzie musiał więc nie tylko zwrócić uwagę na czasy wykonania czynności, ale też wziąć pod uwagę ograniczenia wynikające z zasięgu maszyn.
Czy auta elektryczne zastąpią w grach komputerowych auta spalinowe? Jeśli tak, to kiedy to nastąpi?
Uważam, że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Na pewno wraz z rozwojem technologii maszyn elektrycznych będzie przybywać. Widzę jednak przyszłość bardziej jako synergię i wspólne wykorzystywanie różnych typów pojazdów w zależności od potrzeb i warunków. Ten proces już się rozpoczął i mogę za przykład podać Lotnisko Chopina, gdzie korzysta się na przemian z pojazdów spalinowych i elektrycznych.
Jakie macie plany rozwojowe, czyli co szykujecie w najbliższym czasie dla fanów gier komputerowych.
Najbliższa przyszłość to AirportSim, którego premiera jest planowana na przełom Q2/Q3 2023. Krótko po premierze chcemy rozwijać grę o kolejne DLC, chociażby wspomniane zawierające pojazdy elektryczne, a także lotniska i inne modele samolotów.
Dziękuję za rozmowę
Paweł Mazur