W Polsce rak piersi – najczęściej występujący złośliwy nowotwór – stanowi około 23% wszystkich zachorowań i co roku jest diagnozowany ponad 24 tys. kobiet. Oznacza to, że każdego dnia ponad 50 Polek dowiaduje się o chorobie, a 15 umiera. Mimo wzrastającej świadomości na temat zagrożeń, jakie niesie ze sobą choroba oraz możliwości walki z nią, w Polsce przy większej liczbie chorych na nowotwór piersi, zwiększa się także śmiertelność. To trend odwrotny od obserwowanego w Europie, gdzie mimo wzrostu zachorowań liczba śmierci maleje.
– EVerywoman to inicjatywa, której podstawowym celem jest integrowanie kobiet działających lub rozpoczynających swoją ścieżkę zawodową w dziedzinie nowej mobilności. Jednym z pierwszych naszych projektów jest “EVerywoman: New Mobility Women’s Race”. Wyprawa odbędzie się pojazdami elektrycznymi i ma na celu promowanie profilaktyki i czujności onkologicznej. Projekt ten stanowi także doskonałą okazję do budowania świadomości w dziedzinie rozwoju zielonego transportu. To piękna inicjatywa, łącząca zrównoważoną mobilność z promocją zdrowia i wsparciem dla kobiet w walce z rakiem piersi – podkreśliła Agata Wiśniewska-Mazur, Zastępczyni Dyrektora ds. Rozwoju PSPA oraz organizatorka inicjatywny EVerywoman.
Zorganizowany przez PSPA EVerywoman New Mobility Women’s Race stanowi odpowiedź na potrzeby wsparcia profilaktyki raka piersi. W ramach inicjatywy dwanaście kobiet wybierało się dziś (16.10. 2023 r.) w łącznie (w obie strony) niemal 2,5 tys. kilometrową podróż pojazdami elektrycznymi, której trasa rozpoczęła się w Warszawie. Miastem docelowym będzie fińskie Lahti.
– Jest mi niezmiernie miło, że zostałam zaproszona przez Kempower i PSPA do wzięcia udziału w inauguracji rajdu „EVerywoman: New Mobility Women’s Race”. Bardzo cieszy mnie fakt, że liderki elektromobilności wybrały za cel swojej podróży właśnie fińskie Lahti – Zieloną Stolicę Europy 2021. Ten rajd to świetna inicjatywa, która łączy w sobie edukację klimatyczną z edukacją prozdrowotną. Mam nadzieję, że akcja odbije się szerokim echem i pomoże wielu kobietom w Polsce – powiedziała Päivi Laine, Ambasador Finlandii w Polsce.
Edukacja w zakresie działań profilaktycznych oraz dobrych praktyk, jest jednak tylko jednym z założeń EVerywoman Race. W ramach zorganizowanej przez PSPA inicjatywy na profilaktykę związaną z rakiem piersi zbierane są środki finansowe, które wspomogą Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum. Działa ono od 35 lat, aktywnie pomagając osobom ze zdiagnozowanym rakiem piersi m.in. poprzez udostępnianie informacji na temat choroby, leczenia i opieki pooperacyjnej. Stowarzyszenie organizuje także spotkania wsparcia, warsztaty, konferencje oraz akcje edukacyjne. Ponadto działa na rzecz poprawy jakości życia kobiet po operacji, oferując wsparcie psychologiczne i rehabilitacyjne. W ramach swojej działalności stowarzyszenie ściśle współpracuje z placówkami medycznymi oraz specjalistami, aby zapewnić kompleksową opiekę pacjentkom.
– Rak piersi jest chorobą, która wpływa na życie wielu kobiet na całym świecie, a inicjatywa EVerywoman Race, w tym ekscytujący rajd samochodami elektrycznymi, stanowi innowacyjny sposób na zwiększenie świadomości profilaktyki raka piersi, jednocześnie promując ekologię. Jeszcze bardziej inspirujący jest fakt, że zebrane środki finansowe z tego rajdu zostaną przekazane Stowarzyszeniu “Amazonki” Warszawa-Centrum. To organizacja, która od ponad trzech dekad służy kobietom dotkniętym rakiem piersi, zapewniając wsparcie psychologiczne, edukację oraz inne wsparcie. Należy podkreślić, że to, co kobiety robią, to przede wszystkim działanie dla kobiet i osób dotkniętych tą chorobą. To akt solidarności i wsparcia, który przekracza granice i pokazuje, jak istotne jest wzajemne działanie na rzecz osób dotkniętych rakiem piersi – powiedziała Ewa Grabiec-Raczak Prezes Zarządu Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa-Centrum.
Więcej na temat inicjatywy EVerywoman New Mobility Woman’s Race: www.pspa.com.pl/everywoman/
Partnerami inicjatywy EVerywoman są:
Kempower, Eleport, OTOMOTO, PowerDot, GreenWay, Shell Recharge, Volkswagen Financial Services, Diagnostyka+, ECE Logistics, AVL, Overcome, Green Cell, BMW Group, Cupra, Hyundai Motor Poland, Mercedes-Benz Polska, Nissan Polska, Volkswagen Group Polska
Partnerami medialnymi inicjatywy EVerywoman są:
Auto Świat, Polskie Radio Kierowców, Wysokie Napięcie, MY Company, Mobility Portal Europe, Lady in Green.Tech, Menadżer Floty