Auto zbudowano na zaawansowanej platformie NT2.0, która zapewnia, jak zachwala producent dobre osiągi i wydajność. Pojazd jest dostępny z dwoma opcjami baterii – 100 kWh i 75 kWh. System napędowy składa się z dwusilnikowego układu o mocy 480 kW, co pozwala na osiągnięcie 0-100 km/h w 4,1 sekundy. EL8 oferuje także szybkie ładowanie DC do 240 kW oraz ładowanie AC o mocy 11 kW.
Zasięg i wymiary
Ważący ok. 2,5 tony EL8 może pochwalić się zasięgiem od 390 do 510 km według norm WLTP, co czyni go pod tym względem, jednym z liderów w swojej klasie. SUV ma wymiary 5,10 m długości, 2 m szerokości i 1,75 m wysokości, z rozstawem osi wynoszącym 3,07 m.
Lodówka w wersji Executive
Zostało ono zaprojektowane z myślą o komforcie i luksusie. Pojazd oferuje sześć miejsc siedzących, a wersja Executive dodatkowo wyposażona jest w lodówkę/podgrzewacz w konsoli centralnej. Minimalistyczny design obejmuje wąskie reflektory i wpuszczone klamki, co podkreśla nowoczesny charakter auta. Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają 24 systemy wspomagania kierowcy oraz liczne poduszki powietrzne.
Dla wymagających Europejczyków
Nio stawia na zaawansowane technologie i luksus. „To czyni EL8 atrakcyjną propozycją dla wymagających klientów w Europie” – czytamy w oświadczeniu firmy.
Cena z i bez baterii
Cena bazowa auta to 82 900 euro (ok. 357 tys. zł). Dotyczy ona obu wariantów napędu EL8 – niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z autem z małą czy dużą baterią. Kupujący muszą następnie płacić różne kwoty za miesięczny wynajem baterii, a mianowicie 168 euro za małą baterię i 289 euro za dużą baterię. Do tego dochodzą wszelkie koszty korzystania ze stacji wymiany baterii. Jeśli chcesz kupić model wraz z baterią (czyli obejść się bez wymiany baterii), ceny zaczynają się od 94 900 euro dla wersji standardowej i od 103 900 euro dla wersji dalekiego zasięgu.
Oprac. RaWa