Infrastruktura ładowania

Ekoen rozbudował hub przy Lotnisku Chopina w Warszawie

Kierowcy elektryków doceniają szybkość ładowania oraz infrastrukturę w której można efektywnie spędzić czas podczas uzupełniania energii
Źródło zdjęcia: Ekoen

– Hub ładowania Ekoen przy Lotnisku Chopina w Warszawie (ul. Żwirki i Wigury 1G) został rozbudowany z czterech do siedmiu stanowisk
– Obiekt działa 24/7
– Maksymalna moc pojedynczego punktu sięga 350 kW
– Obok infrastruktury HPC oferuje kierowcom strefę relaksu z miejscami do pracy, przekąskami oraz gorącymi i zimnymi napojami

Ekoen: Dogodna lokalizacja robi swoje

To jedno z najpopularniejszych wśród kierowców aut elektrycznych miejsc do ładowania w Warszawie. Dogodna lokalizacja przy samym porcie lotniczym sprawia, że korzystają z niego nie tylko okoliczni mieszkańcy i pasażerowie samolotów (lokalizacja przy największym lotnisku w kraju sprawia, że hub pełni rolę „szybkiego zasilenia” przed wylotem i wygodnego punktu ładowania tuż po przylocie), ale i taksówkarze i kierowcy przewozu osób, którzy coraz chętniej korzystają z aut EV, jak również klienci i pracownicy firm zajmujących się wynajmem aut. Hub Ekoen był więc często zatłoczony.

Rozbudowa, o której firma właśnie poinformowała, była wyczekiwana. Z czterech stanowisk ich liczba wzrosła do siedmiu. Maksymalna moc pojedynczego punktu sięga 350 kW, a łączna dostępna moc podawana na stronie Ekoen wynosiła 800 kW, gdy mieliśmy do czynienia z czterema stanowiskami. Nie wiadomo, czy obecnie wzrosła (to zależy od przyłącza).

Płatność odbywa się bezpośrednio kartą, bez konieczności pobierania aplikacji i rejestracji. Na miejscu jest strefa relaksu, w której można poczekać na koniec ładowania, korzystając np. z przekąsek i napojów z automatów.

Ile to kosztuje?

Od 1 stycznia 2025 r. Ekoen stosuje ceny dynamiczne – stawka zależy m.in. od pory dnia, obciążenia sieci i bieżącej dostępności. W chwili publikacji (poniedziałek, 13 października) hub przy Okęciu oferował ceny 2,49 zł/kWh, a komunikowany zakres cen dla tego punktu wynosi 1,79–2,49 zł/kWh. Dzięki takiemu modelowi najniższe stawki zwykle występują w godzinach o mniejszym popycie, co zachęca do rozłożenia ruchu i skraca czas oczekiwania na wolne gniazdo. Aktualne ceny są na bieżąco publikowane przez operatora.

Ekoen: co to za firma?

To polski operator hubów ultraszybkiego ładowania, rozwijający lokalizacje o wysokich mocach, z całodobowym dostępem i wygodnym zapleczem dla kierowców. Spółka stawia na infrastrukturę do 350 kW, wielostanowiskowy układ i proste płatności kartą, by maksymalnie uprościć proces ładowania. Standardem staje się też obecność pylonu z ceną, widocznego jeszcze przed wjazdem na teren obiektu.

Warszawski hub przy lotnisku uzupełnia rosnącą sieć punktów Ekoen w dużych miastach i przy kluczowych arteriach. W stolicy działają m.in. punkty na Mokotowie (Postępu) i przy centrum handlowym Reduta (al. Jerozolimskie). Poza Warszawą operator ma stacje m.in. w Poznaniu (ul. Bułgarska), Gliwicach (ul. Akademicka) oraz Zielonej Górze (Nowy Kisielin i centrum), a także w Płocku przy salonie Mercedes-Benz czy przy MOP-ach na A1, A2 i A4.

Ważnym projektem jest też eTruck HUB w podwarszawskim Nadarzynie przy trasie S8 – to punkt przygotowany do obsługi pojazdów ciężarowych, o łącznej mocy rzędu ok. 2,5 MW, z infrastrukturą dostosowaną również do samochodów osobowych. Takie obiekty są zalążkiem sieci niezbędnej dla zeroemisyjnej logistyki.

To ma sens

Rozbudowa popularnego, warszawskiego punktu wskazuje, że koncepcja szybkich ładowarek ze strefą relaksu i w dogodnym punkcie ma sens. Operator reaguje, by nie zniechęcać klientów kolejkami. Są one też ograniczane za sprawą dynamicznych cen i pylonu z cenami (kierowcy mogą zobaczyć, że jest drogo i uznać, że przyjadą później). Czekamy na więcej tego typu miejsc, z dużymi mocami i wygodnym miejscem do spędzania czasu.

PMA

REKLAMA