– Budujemy zespół specjalistów do spraw pozyskiwania terenów, skupiając się przy tym na najlepszych lokalizacjach. Chcemy, aby nasze stacje pojawiały się w miejscach o dużym natężeniu ruchu, w sąsiedztwie centrów handlowych jak również centrów biznesowych. Jednym z naszych kluczowych założeń jest zapewnienie firmom łatwego dostępu do szybkich stacji ładowania. Widzimy, że szybko wzrasta popyt na usługi ładowania, a tym samym rośnie tempo elektryfikacji flot – powiedział Leszek Wysocki, prezes zarządu E-way24.
Floty i ostatnia mila
Jak podkreśla prezes E-way24, to właśnie floty oraz transport ostatniej mili będą w dużej mierze rozwijać elektromobilność w Polsce. Firmy widzą bowiem biznesowe zalety płynące z przejścia na pojazdy elektryczne, zwłaszcza w branżach, gdzie kierowcy pokonują do 150 km dziennie. Oprogramowanie do zarządzania stacjami w naszej sieci dostarczane będzie przez firmę Elocity.
Technologiczne wsparcie
– Elektromobilność w Polsce to temat wciąż nowy, choć coraz bardziej popularny. Współtworzymy go od 2017 roku i z tej perspektywy widzimy zmiany zachodzące na rynku EV. Cieszę się, że jesteśmy w takim momencie rozwoju, że nie tylko sami nabieramy coraz większego doświadczenia, ale też możemy dzielić się nim z nowymi firmami, które wspieramy technologicznie – dodał Michał Baranowski, CEO Elocity.
Huby w dalszych planach
Pierwsze stacje z brandem E-way24 pojawią się na terenie całej Polski do końca 2023 roku, a ich uruchomienie planowanie jest na początek 2024 roku. Firma współpracuje między innymi ze stacjami benzynowymi, sieciami handlowymi, hotelami i restauracjami. Niedawno spółka podpisała umowę o współpracę z siecią sklepów Topaz. Planuje również stworzenie hubów ładowania, do których dołączone zostanie ok. 10% z stacji DC deklarowanych w ciągu najbliższych 3 lat.