Grupa Renault sprzedała 552 000 pojazdów w pierwszym kwartale 2022 roku, co oznacza spadek o 17,1% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku. Gama E-Tech stanowiła 36% sprzedaży samochodów osobowych Grupy. Z ponad 9 000 sprzedaży w Europie i 20 500 zamówieniami odnotowanymi w pierwszym kwartale, w 100% elektryczna Dacia Spring jest drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym we Francji.
Renault podkreśla, że realizuje politykę sprzedaży skoncentrowaną na tworzeniu wartości, co prowadzi do wzrostu miksu w najbardziej rentownych kanałach. Spośród pięciu głównych krajów europejskich (Francja, Niemcy, Hiszpania, Włochy, Wielka Brytania) miks detaliczny stanowił w I kwartale. br. 69% w porównaniu do 54% w I kwartale 2021 r.
Elektryfikacja postępuje
Producent twierdzi, że umacnia swoją wiodącą pozycję w Europie na rynku zelektryfikowanym dzięki gamie E-Tech, która stanowi 36% sprzedaży samochodów osobowych, co oznacza wzrost o 13 punktów w stosunku do I kwartału 2021 r. na rynku zelektryfikowanym do poziomu 29% ( +8 pkt w porównaniu z 2021 r.). Gama pojazdów hybrydowych (HEV i PHEV), składająca się z Renault Clio, Renault Captur, Renault Arkana i Renault Megane, wzrosła o 40% w porównaniu z I kwartałem 2021 r. Tym samym Renault potwierdza swoją pozycję referencyjnego gracza na rynku elektrycznym i hybrydowa mobilność.
Zakłócone rynkowe warunki
– Tworzenie wartości leży u podstaw strategii Grupy Renault i znajduje odzwierciedlenie w działalności w I kwartale 2022 roku. Nasza sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach stale rośnie, a proaktywna polityka handlowa Grupy prowadzona od połowy 2020 roku przynosi efekty. Ponadto oferta E-Tech odnosi coraz większe sukcesy, a portfel zamówień, na rekordowym poziomie, umacnia się i korzysta z naszej obiecującej i konkurencyjnej oferty nowych pojazdów. W warunkach rynkowych poważnie zakłóconych przez konflikt na Ukrainie, kryzys półprzewodników i inflację, Grupa Renault kontynuuje ożywienie i przyspiesza realizację swojej strategii – powiedział Thierry Piéton, dyrektor finansowy Grupy Renault.
Daster i Sandero hitami
Nowe Sandero pozostaje najlepiej sprzedającym się pojazdem wśród klientów detalicznych w Europie. Podobnie jest z Dusterem, który od momentu wprowadzenia na rynek osiągnął 2 miliony sprzedaży. W 100% elektryczna Dacia Spring odnotowała w Europie ponad 9 000 sprzedaży w pierwszym kwartale i jest drugim najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym we Francji.
Rekordowy portfel zamówień
Portfel zamówień Grupy w Europie, już na rekordowym poziomie na koniec 2021 r., nadal rośnie i na dzień 31 marca 2022 r. sięga 3,9 miesiąca sprzedaży. Nowy Spring zanotował 20 500 zamówień w I kwartale. Nowy Jogger zebrał w cztery miesiące 36 500 zamówień. Megane E-Tech Electric ma ponad 10 000 zamówień w ciągu dwóch miesięcy. Pierwsze dostawy Megane E-Tech Electric odbędą się w maju do Francji i w czerwcu na główne rynki europejskie.
Źródło: na podstawie Renault