Jak podkreśla producent, dzięki wysiłkom włożonym w poprawę efektywności energetycznej średnie zużycie energii spadnie do 12 kWh na 100 km, co przełoży się na wzrost zasięgu o 10,5%, czyli 38 km, co w sumie da nawet do 400 km (WLTP – w trakcie homologacji). To bardzo istotne udoskonalenia z punktu widzenia przyjemności jazdy, kosztów użytkowania i codziennego życia użytkowników.
Rynkowy hit segmentu B
Peugeota e-208 (w 100% elektryczna wersji modelu 208) od dnia premiery w 2019 r. wyprodukowano w ilości prawie 110 000 egzemplarzy. Model jak podkreśla producent jest od początku 2022 r. najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym z segmentu B w Europie i najlepiej sprzedającym się samochodem wśród wszystkich modeli elektrycznych we Francji.
Inny silnik i akumulator
Nowa wersja elektrycznego e-208 będzie wyposażona w nowy silnik o mocy 115 kW/156 KM (dodatkowe 15 kW/20 KM) i momencie obrotowym 260 Nm, nowy wysokonapięciowy (400 V), bardziej efektywny energetycznie akumulator trakcyjny o całkowitej pojemności 51 kWh (48,1 kWh pojemności użytecznej). Średnie zużycie energii udało się zmniejszyć do poziomu około 12 kWh na 100 km.
Kompatybilny z szybkimi terminalami
W e-208 dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych, które spełniają wszystkie potrzeby i są dostosowane do różnych źródeł ładowania: ładowarka prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW w standardzie bądź ładowarka prądu trójfazowego o mocy 11 kW w opcji. Model jest też kompatybilny z terminalami szybkiego ładowania. Naładowanie akumulatora trakcyjnego od 20 do 80% jego pojemności z terminala publicznego o mocy 100 kW zajmuje mniej niż 25 minut.
Źródło: na podstawie Peugeot